reklamace vyúčtování
Dobrý den!
Zajímalo by mne, jakým způsobem a kde se dá reklamovat Vyúčtování
služeb. Bydlíme v pronájmu od 15.3 loňského roku, 6.6. nám bylo vhozeno
do schránky (bez jakéhokoliv podpisu o převzetí) vyúčtování, se kterým
nesouhlasím. Majitelku bytu jsme o tom informovali, ta informovala správu
nemovitostí, která to má pro naše společenství na starosti a ti jí
zdělili, že vyúčtování je v pořádku. Co mám tedy dělat – jakým
způsobem jej reklamovat?
Co se týče Vyúčtování samotného – mohl by se na něj někdo, kdo se
v tom vyzná (na rozdíl ode mne) podívat? Pokusila jsem se ho uložit do
přílohy.
Jinak na začátku března loňského roku byly ve vchodě vyměněna všechna
okna, v létě pak byla dokončena revitalizace domu včetně zateplení. Co se
týká studené vody a radiátorů – byly bez měřičů. V bytě bydlíme
2 a trávíme v něm poměrně málo času.
Pokud jsou mé informace nedostatečné, ráda dodám další.
Děkuji.
Příloha | Velikost |
---|---|
vyúčtování 2.JPG | 384.24 KB |
vyúčtování 1.JPG | 365.1 KB |
Byla jsem osobně na správě nemovitostí. Byli velmi nepříjemní a
neochotní a jediné, co mi bylo sděleno, je, že Vyúčtování je správné,
protože oni na to mají program a nic nepočítají na koleni. A pokud chci
přesto něco reklamovat, musím to udělat písemně a přesně v reklamaci
uvést, co se mi na Vyúčtování nezdá.
Otázka tedy zní: Jak správně napsat reklamaci a co vše tam uvést?
cit.(): „…přesně v reklamaci uvést, co se mi na Vyúčtování nezdá…“
nejprve si zkontrolujte zda pžedané vyúčtování obsahuje vše co je uvedeno v §7/2 – bezpochyby tam nebude minimálně §7/2f
následně žádejte vysvětlení ke každé jednotlivé hodnotě ze seznamu §7/2 které nebudete rozumět
cit.(): „…Jak správně napsat reklamaci…“
má být podána včas (§7/2i v372) ale protože zde nefunguje „domluva“ můžete do 2-let podat žalobu (§107 ObčZ)
uveďte jednoduše
reklamuji vyúčtování topné sezony 2010 dům XY, byt č.Z
žádám o vysvětlení všech údajů na předaném Vyúčtování dle Stanov (STO,ELE,služby) a Vyhlášky 372/2001 (TEP,TUV)
u Vyúčtování TUV a TEP pak zvláště vysvětlení navýšení náměrů v §7/2d
Reklamaci směrujte na Výbor SVJ – se Správcem cenu komunikovat nemá (záleží na tom co máte ve smlouvě mezi SVJ a Správcem – to ale asi nevíte a může Vám to být jedno. Odpovědnost má Vlastník dle §2/g – což je SVJ)
Až po těžkých bojích získáte uvedené informace, zamyslete se co s tím uděláte (§7/4 sděluje že se budete muset obrátit na soud). Jde o to, že zjistíte že
-
ti co jsou na +40% – ti se bezdůvodně obohacují (a Výbor to svým ignorantsvím připouští). Může to být způsobeno třeba tím že NIKDO nekontroluje zda jsou TRH namontovány tak aby je Vlastník nemohl vyřadit. Zde nastupuje §3/2 (který zde již zmiňoval Lake) – topení za jiným účelem než k vytápění jednotky má být fakturováno Vlastníku samostatně.
-
ti co jsou pod –40% také možná mohou TRH deinstalovat a TRV zavřít na 100%
-
pokud Správce „má program“, pak je také důležité zjistit (§7/3) jak je ztráta (nad +40%) přenesena na ostatní Vlastníky (zda rovnoměrně či je napočtena POUZE oblíbencům (§7/2f))
A ještě poslední – to co jsem psal platí pro Vlastníka – jestli
za Vás bude tímto způsobem kopat, nevím. Jako nájemník se musíte
samozřejmě obracet na Vlastníka u kterého jste v nájmu
rivr
Paní „Najkinka“
především máte dle Vyhlášky neplatné a tedy nesplatné Vyúčtování
(srovnejte předepsané náležitosti dle Vyhlášky 372/2001
§7/2). Jako nájemník jste reklamovala u Vlastníka. A Vlastník měl
reklamovat u SVJ (v tomto případě Správce je až v druhé řadě).
To by mělo zkontrolovat dle Vyúčtování ostatních Vlastníků zda nejsou
vysoké ztráty nad 140% které právě svyšují spotřebu těch kteří jsou
v intervalu dle §4/4.
Dále byste nejprve měli zjistit jaká jsou v SVJ schválená pravidla
rozpočtu STO. A také by mohlo doložit oprávněnost dodavatelskými
fakturami. Z Vyúčtování je také vidět, že zjevně nemáte namontované
ITN – takže topit či netopit nemá ve Vašem SVJ žádný vliv na
případnou Vaši úsporu.
Na přiloženém Vyúčtování žádné koeficienty uvedeny nemáte.
rivr
Dobrý den, co přesně rozporujete, resp. s čím nesouhlasíte? Partnerem pro SVJ je vlastník bytu, vy uplatněnte reklamaci u něj. karelh,
Dobrý den, připadají mi neskutečné ty částky a koeficienty. Tuto spotřebu vody máme standardně už léta, nikdy jsme na ni nedopláceli (pravda, bylo to v jiném družstvu a v jiném městě). O topení ani nemluvím, ale bez měřičů,… Nenašla jsem ve Vyúčtování ani cenu za vodné a stočné, která byla 59,43 kč/m3. Ta by tam přece měla být, nebo ne? Jinak bych asi měla dodat, že jsme krajní vchod, krajní byt ve 2.patře ze 4. Se sousedy máme společnou jen jednu stěnu, jedna sousedí z chodbou, ostatní jsou venkovní.
Dobrý den,
vycházejte z vyhlášky 372/2001 http://www.portalsvj.cz/…ani-teple-uz
zejména § 7.
Vyúčtování se mi zdá nepřehledné (špatně označené sloupce) a neúplné (např chybí objem vody spotřebované pro přípravu TUV)
G.X.
Přesně tak.
Ten sedmý paragraf naprosto zřetelně přikazuje správci, co Vám musí do vyúčta uvést. Pakliže to tam chybí, je to samozřejmě důvod k reklamaci.
Naproti tomu bývá vhodnější, a my to tak děláme, že se vyúčtování rozdá bez průvodního dopisu. Následně se přepočítá to, co se komu nezdá, tím se vyvar(l)ujeme reklamací, a potom se k tomu už jen doplní průvodní dopis s vyčerpávajícími informacemi.
Tak hodně zdaru! (-:
Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz
Poslední komentáře