platba za svoz odpadu

Vložil Jarda (bez ověření), 15. Květen 2011 - 23:56 ::

Dobrý den, mám dotaz týkající se plateb za svoz komunálního odpadu. Vlasník bytu v našem SVJ pobývá celoročně na chalupě, kde podle místní vyhlášky platí poplatek za svoz odpadu. Nyní přišel s žádostí, aby nemusel platit v příspěvku na správu a provoz domu v němž má trvalé bydliště částku za svoz komunálního odpadu. Město nevybírá místní poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů, ale prostřednictvím firmy******** se platí přímo za vývoz sběrných nádob. Této firmě platíme za vývoz kontejnerů, a podle vyjádření jejího zástupce je pouze na nás (SVJ), jakým způsobem si pak poplatek rozúčtujeme. Proto se ptám, jakým způsobem nyní postupovat? Co by mělo předcházet možnému zrušení poplatku(pokud to jde). Svolání shromáždění a hlasování, popř. kolik % členů musí souhlasit, atd. Děkuji, Jarda

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Alena Štěpánková (bez ověření), 17. Květen 2011 - 12:58

    No já řeším podobný problém, ale opačný. V mém bytě nemá nikdo trvalé bydliště a tudíž se nic za odpad neplatí. Žijí tam nájemníci, kteří mají trvalé bydliště jinde. Neměli by přece platit, když odpad produkují? Je to věcí nájemníků nebo mojí jako majitele bytu? Jen se bojím, aby mě někdo neskasíroval za několik let a osob najednou… Díky Alena

    Vložil vladislav, 17. Květen 2011 - 14:42

    Paní Štěpánková,z Vašeho dotazu je zřejmé, že jde o Vaše podnájemníky,pro­tože jste na katastru zapsána jako vlastnice(?) Předpokládám, že máte s podnájemníky sepsanou podnájemní smlouvu, v ní byste měla mít uvedeny všechny poplatky za užívání bytu,včetně příspěvku do fondu oprav.Jestliže tomu tak není, jde o Vaší chybu,kterou urychleně napravte doplňkem,nebo novou podnájemní smlouvou.Vzory jsou k mání i na tomto portále.

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 17. Květen 2011 - 13:02

    Je to věcí vyhlášky obec. úřadu

    Vložil Votočka, 17. Květen 2011 - 11:22

    Hezká motanice. Kde to žijete? Poplatek za svoz kom. odp. přece řeší zákony a ne kdo jak chce.

    Takže bych to viděl tak, že dotyčný se obrátí na tu Vaší firmu a zjistí si, co oni na to – písemně.

    V obecné rovině je zákonným zvykem platit v místě trvalého bydliště a na chalupě také, pokud na té chalupě neprokážu, že komunální odpad, který jsem při pobytu tam vyprodukoval tam neodlkádám, atd.

    Váš kolega však na chalupě pobývá, platí a produkuje; potud v pořádku. Ale jak bude prokazovat neprodukci v místě trvalého bydliště mi není jasné.

    A obávám se, že v tomto případě celé Vaše SVJ nebude hrát sebemenší roli.

    Votočka

    Vložil Ing. Josef Šíba (bez ověření), 20. Květen 2014 - 21:46

    Je to jednoduchá věc. Na chalupě je dle vyhlášky obecních úřadů zpravidla povinnost platit občany obce dle jejich počtů ve výši, kterou obec na každou osobu dle právních norem stanoví. „Chalupáři“ neplatí za osoby, ale za vlastnící nemovitost, a to bez ohledu tam pobývajících osob. Ve městě platí to samé pro zde trvale bydlící obyvatele, s výjimkou těch, kteří bydlí v domech se SVJ, neboť SVJ sjednává smlouvu přímo s firmou zabezpečující svoz a platí cenu za svoz nádob (kontejnérů) v závislosti od četnosti jejich odvozu, např. 30 000 Kč. Tato cena se potom rozúčtovává ne jednotlivé spoluvlastníky jednotek, např. podle počtu zde přihlášených osob a to bez ohledu na to, jedná-li se o vlastníka jednotky nebo nájemce.

    Vložil . (bez ověření), 20. Květen 2014 - 22:25

    To s těmi SVJ jste si vymyslel, jak jste na to přišel. Jsme SVJ a nic takového neděláme. Vůbec nesjednáváme smlouvu s firmou zabezpečující svoz.

    Vložil Votočka, 18. Květen 2011 - 15:32

    Když debil nerozumí textu, tak mínusuje. Ale pro debila mínusovače ten text určen není. Snažil jsem se tazateli pomoci. dokud to debil nepochopí, bude dál mínusovat. tak si posluž.

    Votočka

    Vložil lake, 18. Květen 2011 - 16:55

    Velevážený pane Votočko,

    Vašemu pokusu o radu jsem též udělil minus a za debila se nepovažuji.

    Ve vašem příspěvku radíte tazateli postup, který zcela jistě k cíli nepovede a znamenal by jen ztrátu jeho času.

    Naopak odrazujete jej od postupu, který (jako jediný) by k cíli vedl.

    lake

    Vložil Votočka, 19. Květen 2011 - 11:22

    Dvojctihodný pane Lake.

    Pokud si můj příspěvek přečtete pozorně, vyslovil jsem názor, jak situaci vidím já a jak bych postupoval já.

    Z textu dotazu (jaká je skutečnost netuším) jsem dovodil, že něco není v pořádku a na to jsem se pokusil reagovat. Pro zcela přesný obraz, jak je to z platbou za svoz komunálního odpadu je vyjímečně v zákonných předpisech celkem jasno. Cokoliv jinak je v podstatě nepřípustné.

    Známkování příspěvků považuji za naprosto zbytečné, ovšem je to můj subjektivní názor. K výrazu debil mne přivedl počet mínusů. Jsem ochoten akceptovat tento způsob hodnocení – nesouhlas / souhlas apod. s textem.

    Votočka

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".