placení fondu oprav

Vložil David Hofman (bez ověření), 20. Leden 2016 - 21:26 ::

Dobrý den, velice mě zaráží že v Chrudimi, když vlastním byt 1+1, mám na základě vyúčtování fondu oprav platit zálohy cca 1 500 Kč měsíčně (bydlím zde sám), když například za stejný byt v Praze se platí do fondu oprav cca 800 Kč. V našem baráku je hotové zateplení, výtah, téměř nic již není třeba opravovat, jedná se o novější dům. Je možné se proti výši fondu oprav někde odvolat?

Děkuji David Hofman Na Větrníku 1209 5037 05 Chrudim

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil svjvmt, 21. Leden 2016 - 7:44

    Proč srovnáváte SVJ? Každé je přece samostatné, co si odhlasují, to hradí. Navrhněte na shromáždění snížení.

    Vložil Vlastiks, 21. Leden 2016 - 9:11

    Na shromáždění „ovcí“ snížení neprojde. .Ovce odsouhlasí co navrhne Výbor (ten to ale nenavrhne). . Ovce odsouhlasí klidně i třetí světovou.

    Chtělo by to nastavit nějaký limit s ohledem na průměrný příjem bydlících, s výjimkou úhrad běžných nákladů a havarií.

    Něco jak platby oprav v bytech nájemníků.

    Vložil Bohdana H. (bez ověření), 21. Leden 2016 - 10:04

    „Chtělo by to nastavit nějaký limit …“

    100% souhlas. Jak přesně si nastavení limitu představujete? Zatím si patrně může 25+ % vlastníků odhlasovat příspěvky v neomezené výši a tím ostatní fakticky vydírat, žádný limit dán není.

    „… s ohledem na průměrný příjem bydlících“

    Tady pozor, průměrný příjem je velmi nenázorná veličina. Většina populace průměrného příjmu nedosahuje, rozdělení příjmu je silně nesymetrické (šikmé). Kromě toho, jak chcete příjem (a tím i průměrný příjem) zjišťovat? Tudy cesta patrně nevede.

    Vložil Vlastiks, 21. Leden 2016 - 10:31

    Průměrný příjem je veličina se kterou je běžně operováno, např. https://www.czso.cz/…sti-vzrostly

    Obdobně existuje i průměrný důchod http://www.cssz.cz/…+hranici.htm

    Asi je vhodné se orientovat podle nejslabšího článku řetězu.

    Vložil Bohdana H. (bez ověření), 21. Leden 2016 - 11:09

    Podle Vašeho příspěvku se jevilo, že se chcete řídit průměrným příjmem vlastníků jednotek v domě. K tomu směrovaly mé výhrady.

    Podle Vašeho dalšího příspěvku se jeví, že se chcete řídit průměrným příjmem oznamovaným Českým statistickým úřadem. Vlastníci jednotek ve Vašem domě tohoto příjmu dosahují? Všichni? Jak to zjistíte?

    Vložil Vlastiks, 21. Leden 2016 - 11:30

    … nemám zájem zjišťovat skutečný příjem jednotlivých členů SVJ,

    jde o názor kde vzít nějaký údaj vhodný pro odvození limitu měsíčních plateb příspěvků, zejména z pohledu zajištění základních nutných výdajů péče o dům.

    Tedy očesaný o modernizace, zateplení, a d. „nenutné“ náklady, řešitelné v delším časovém horizontu, tedy jejichž přepokládané náklady lze rozložit do delšího časového horizontu a snížit tak jejich výši v měsíčních příspěvcích.

    Limitem by mohl být například údaj odvozený z průměrné výše důchodu.

    Vložil lake, 21. Leden 2016 - 5:30

    Pane Hofmane, žádný „fond oprav“ neexistuje. Pokud platíte nějaké částky, pak právním důvodem Vašich plateb určitě není jakési vyúčtování jakéhosi „fondu“. Napřed tedy napište jaké jsou skutečné důvody Vašich plateb. To znamená:

    • uveďte, zda se jedná o zálohy či o příspěvky
    • jde-li o příspěvky, zjistěte si zda jejich výše odpovídá skutečným nákladům podle účetních dokladů a smluv
    • jde-li o zálohy, zjistěte zda byly řádně schváleny shromážděním
    • jde-li o zálohy, uveďte na jaké účely jsou jednotlivé platby určeny
    • jde-li o zálohy, napište zda jsou krátkodobé či dlouhodobé
    • u dlouhodobých záloh rozepište důvody a plánovanou dobu použití záloh

    lake

    Vložil Bohdana H. (bez ověření), 22. Leden 2016 - 11:26

    Souhlas s Lakem, dobře napsáno. Navíc i u příspěvků bych se rovněž zajímala o to, zda výdaje byly řádně schváleny (nejenom u záloh), tj. nejenom zda odpovídají dokladům a smlouvám. Všechny výdaje by měly být schváleny nebo jejich oprávněnost odněkud plynout, aby se zamezilo svévoli.

    Bohdana H.

    Vložil Vlastiks, 22. Leden 2016 - 13:43

    Ano, měly, ovšem pokud to Výbor umožní.

    Vložil Vlastiks, 21. Leden 2016 - 9:14

    Jak to mají zjistit, když Výbor nekomunikuje, a členové Výboru doklady nezpřístupňují.

    Vložil Bohdana H. (bez ověření), 21. Leden 2016 - 9:01

    Pane Laku,

    padá v SVJ v úvahu také závdavek (vedle příspěvků a záloh)?

    Vložil Bohdana H. (bez ověření), 21. Leden 2016 - 1:36

    Kolik to je vyjádřeno v Kč/měsíc/m2 podlahové plochy bytu?

    Vložil Petr, 22. Leden 2016 - 10:59

    Jednak jen zde anketa Kolik platíte do fondu oprav, nebo si zde možno vyhledat vlákna „výše fondu“, „výše příspěvku“ apod.

    http://www.portalsvj.cz/…-fondu-oprav

    Pan Hofmann se ani neobtěžoval všimnout si zmíněné rubriky „Anketa Zajímá Vás, kolik platí ostatní do „fondu oprav“? Jak velké odměny mají členové výboru? Vyplňte krátkou anketu a podívejte se, jak odpovídali ostatní“

    Dále asi plete dohromady příspěvky a zálohy, možná i splácení úvěru (viz zateplení a výtah). Nepřečetl si ani NOZ, a)zda tam pojem fond oprav je, b) že nejvyšším orgánem společenství je shromáždění. K čemu má výbor ? Fond oprav byl zde vysvětlován mnohokrát, tak pane hledejte. Dokonce dávám odkaz na vlákno

    http://www.portalsvj.cz/…u-fond-oprav

    Hofmann položil hloupý dotaz a vy ostatní raďte a namáhejte se. On si to jen přečte.

    Výše toho jeho fondu oprav se neřídí „na základě vyúčtování fondu“, jak se domnívá.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".