Odečet vody - vlastník neumožnil přístup k vodoměru a nekomunikuje
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak postupovat v případě, že vlastník bytové jednotky v domě, kde je SVJ a kde správce pravidelně 1× za rok provádí odečet vody, s tímto správcem nekomunikuje a neumožní přístup k vodoměru. Něco mi říká, že tomuto vlastníkovi není možné naučtovat celý zbytek spotřeby v domě, i když se mi to zdá logické. Nebo ano? Je na to případně nějaká vyhláška?
Děkuji. Petra
kopletnimu ucetnicvi, listinam, nezavisle kontrole hospodareni, nakladani s majetkem SVJ…?
„neumožní přístup k vodoměru“
Při odečtu nemusí umožnit přístup, musí umožnit odečet.
Nezaměňovat výměnu a odečet.
Povinnost ve stanovach mame, horsi je vymahatelnost. Konkretne s timto vlastnikem jde o potize s kazdou jednou povinnosti. Ale to treba zase v jinem dotazu. Dekuji vsem!
Přečtete si zákon č. 67/2013. Žádný vlastník nemusí umožnit přístup k vodoměru, aůe musí "...umožnit jejich odečet ..." aj.
Opravdu chcete i nadále tvrdit,že:
„Žádný vlastník nemusí umožnit přístup k vodoměru“
§ 1183/89/2012 Sb.,
(1) Vlastník jednotky se zdrží všeho, co brání údržbě, opravě, úpravě, přestavbě či jiné změně domu nebo pozemku, o nichž bylo řádně rozhodnuto; jsou-li prováděny uvnitř bytu nebo na společné části, která slouží výlučně k užívání vlastníka jednotky, umožní do nich přístup, pokud k tomu byl předem vyzván osobou odpovědnou za správu domu. To platí i pro umístění, údržbu a kontrolu zařízení pro měření spotřeby vody, plynu, tepla a jiných energií.
Přeji hezký večer.JaVa
vlastníku doručit včas a prokazatelně výzvu k umožnění odečtu v konkrétním termínu (včetně stanovení náhradních), uvést kontakt pro komunikaci a pověřená firma se k těmto termínům dostaví k opdečtu. Zmařený odečet bez omluvy vyúčtovávat a vymáhat. Záleží co máte k tomuto ve stanovách nebo schválených pravidlech.
Petro v našem SVj tenhle problém řeší Stanovy .....
V případě studené vody pravidla zákon o službách neřeší a proto by měla být pravidla uvedena ve stanovách jak uvádějí i příspěvky výše.
V případě teplé vody by se postupovalo podle zákona o službách č. 67/2013 § 6(4) „…Neumožní-li příjemce služeb instalaci vodoměrů na teplou vodu nebo přes opakované prokazatelné upozornění neumožní jejich odečet, nebo je neoprávněně ovlivní, činí v daném zúčtovacím období u tohoto příjemce služeb spotřební složka nákladů trojnásobek průměrné hodnoty spotřební složky nákladů připadajících na 1 m2 podlahové plochy zúčtovací jednotky.“
a uvedený postup je možné zapracovat i do pravidel pro studenou vodu ve stanovách a podle něho postupovat.
Na to snad platí Vyhláška o směrné spotřebě vody. Je tu zde o tom hodně vláken. Neznám aktuální znění Vyhlášky, ale přečtěte si
voda.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/94-smerna-cisla-rocni-potreby-vody
Probléme je nejen při neumožnění odečtu, ale i při nefunkčním bytovém vodoměru či podezření, že s ním bylo manipulováno. Předpokládám, že máte vodoměry mladší než 5 let, či jaká je lhůta pro výměnu.
Poslední komentáře