netopeni v zimnim obdobi

Vložil ostbull (bez ověření), 9. Prosinec 2012 - 16:00 ::

Dobry den,prosim o radu,bydlime v pronajmu bytu 3+1,ostatni jsou majitele.Mame v dome plynovy kotel ktery vyhriva vsechny byty a po ukonceni topne sezony prijde vyuctovani ktere se rozpocita na pocet bytu,jelikoz jsou vsechny rozmerove stejne.Problem ktery resime je ten ze se netopi kdyz je zima.Vcera v noci bylo –15 a v dome se netopi,topeni se zapina rano od 6 do prumerne 11hod pak odpoledne do 20hod a v noci vubec,bez ohledu na venkovni teplotu.Je mozne se neak branit?Je neaka vyhlaska?dekuji za odpoved

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil topič (bez ověření), 9. Prosinec 2012 - 21:23

    Máte v domě kotel s automatickou regulací? Podle toho co píšete to vypadá, že automatický režim máte a že je nastavený tak, jak uvádíte. U kotlů s automatickou regulací je to otázka nastavení režimu vytápění. Obraťte se na osobu, která na kotelnu dohlíží. Ta bude mít informace, proč je nastavený režim, který uvádíte. Nezapoměli to přestavit?

    Vložil Jandus (bez ověření), 9. Prosinec 2012 - 16:59

    Co o topení praví Vaše nájemní smlouva? Řešit to musíte s majitelem, případně se přestěhovat.

    Vložil lake, 9. Prosinec 2012 - 17:31

    Nesmysl, Jandusi. Vytápění neřeší nájemní smlouva. Teploty v místnostech řeší celostátně platná vyhláška č. 194/2007 Sb., kterou se stanoví pravidla pro vytápění a dodávku teplé vody.

    Možnost přerušit vytápění v době mezi 22:00 a 6:00 je pouze při dodržení podmínek daných v ustanovení § 2 odst. 9 vyhlášky. Přerušení vytápění je přípustné pouze do té míry, aby teplota vnitřních povrchů stěn a jejich komponent (okna) neklesla v době přerušení pod teplotu rosného bodu. Doba snížení či přerušení vytápění závisí na tzv. tepelné setrvačnosti budovy.

    Tazatel se tedy může domáhat dodržení minimálních zákonných teplot a dodržení parametrů nočního útlumu. Za dodržení ukazeatelů vytápění odpovídá pronajímatel. Obsah nájemní smlouvy s tím nijak nesouvisí.

    lake

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 10. Prosinec 2012 - 1:36

    …Teploty v místnostech řeší celostátně platná vyhláška …

    • jj. Vyhlášek tu máme všude hafo.
    • Kongtrolní otázka: kdo tu Vyhlášku 194/2007 podle „zkontroluje“ a případně zesankcionuje když žádná sankční ustanovení nemá? Podle mne je bezzubá.

    Neználek

    Vložil lake, 10. Prosinec 2012 - 7:02

    NeznáIek napsal: „Podle mne je [vyhláška] bezzubá.“

    Samozřejmě že se mýlíte. Vyhlášky, jak možná neračte vědět, jsou podzákonnými normami a mohou stanovit povinnosti na základě zákonného zmocnění obsaženého v zákoně. Je to tedy zákon, nikoliv vyhláška, kdo danou povinnost ukládá. Doporučuji k přečtení příslušnou pasáž zákona, k jehož provedení byla vyhláška vydána.

    To je taková právní abeceda. Doporučuji ke čtení také Ústavu (čl. 2 odst. 4) a Listinu základních práv a svobod (čl. 2 odst. 3).

    lake

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 10. Prosinec 2012 - 14:51

    …NeznáIek napsal… …Samozřejmě že se mýlíte…

    • samozřejmě, jak jinak. Moje chyba: použil jsem zde „personalizovaného hodnocení“(=vy­jádření názoru). Proto odpověď nebyla na otázku KDO vyhlášku zkontroluje – i když právě to je odpověď pro toho konečného spotřebitele (=tazatele) na jeho otázku „…Je mozne se neak branit?…“ – ale jak ten Neználek nezná právní souvislosti. Jen jak rejt.
    • ano, existují sankce (§12a/6/a zák. 406/2000), jenže „bezzubost“ není jen v tom, zda je někde psáno že se to musí „nějak“, a proč se to nesmí „jinak“ a jaká je odměna za „jinak“ – ale musíte najít někoho kdo vymůže dodržování jak vyhlášek tak zákona
    • zastáncům škvořích-filipik bych navrhnul aby místo problémů hledali řešení – např. uvádět jak konkrétně postupovat (nikoli tak, jak zde v minulosti opakovaně vychytrale radil nějaký IQ-77 a to obracet se na advokáta za 10.000)

    …Problem ktery resime je ten ze se netopi kdyz je zima…

    • tazateli „ostbull“ doporučil bych nejprve prozkoumat zda je prováděný způsob vytápění v souladu s Vyhláškou 194/2007. bez uvedení zda v něčem spatřujete objektivně chybu se musíte začíst hlouběji na tomto Portálu

    Neználek

    Vložil Bauchnerova (bez ověření), 9. Prosinec 2012 - 19:42

    V nasi najemni smlouve se o topeni nepise vubec nic,kdyz jsme se nastehovali bylo nam receno ze se topi na 23st,v realu je to sotva 21,coz pprez den je v pohhode ale vecer kdyz teplota klesne na –15 a netopi se celou noc,ja v byte 2lete dite a do konce roku se mi ma narodit druhe je skutecne k nasr.Duchodci se mezi sebou dohodli ze si vecer k televizi vezmou deky a my jsme sami proti 16ti bytum.Co znamena teppelna setrvacnost budovy?,nebo rosny bod?Jsou to neaka konkretni cisla?

    Vložil lake, 9. Prosinec 2012 - 20:44

    Tepelnou setrvačnost (správněji tepelnou stabilitu) vypočetl projektant budovy. Je to schopnost zdiva udržet teplo i po vypnutí vytápění. Pokles smí být nanejvýš 3°C. Podle toho se stanoví maximální délka přerušení vytápění. Psal jsem o tom např. zde: http://www.portalsvj.cz/…vubec-platna#….

    Rosný bod má spojitost se srážením vzdušné vlhkosti na stěně nebo na skle. Povrchové teploty by vám musel vypočíst a změřit odborník. Nemá cenu zacházet do podrobností, sama nic z toho nezměříte. Můžete se pouze obrátit na specialistu.

    Jediné co si můžete zkontrolovat svépomocí, je teplota vzduchu podle vyhlášky a její pokles v průběhu přerušení vytápění. Jak a kdy se měří je ve vyhlášce popsáno.

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".