návrhy

Vložil gerlach, 24. Leden 2016 - 21:44 ::

Mužete prosím někdo poradit, jestli kterýkoli člen SVJ muže dát návrh, o kterém se musí vždy hlasovat? Nebo pouze výbor?(např. o nějaké opravě, či v domě úpravě) A pokud shromáždění nemůže hlasovat na schůzi z důvodu malého počtu přítomných ,tak aspoň předložit výboru, který na základě per rollam musí nechat hlasovat touto formou?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Arveno, 25. Leden 2016 - 15:47

    Prave navrhuji dat do stanov cast kterou jsem nalezla ve stanovach jineho (proto mam diakritiku) SVJ :

    1. Návrhy jednotlivých bodů programu jednání shromáždění mohou podávat všichni členové

    společenství. Takový návrh musí být učiněn písemně, PRED rozeslanim pozvane s programem shromazdenimusí z něj být zřejmé, k čemu směřuje, musí být určitý a musí být doručen statutárnímu orgánu. Návrhy, které tyto podmínky nesplňují, statutární orgán odmítne a informuje o tom navrhovatele, návrhy doručené až po rozeslání pozvánek ke konání schůze shromáždění mohou být zařazeny až na program jednání příští schůze shromáždění. Statutární orgánje povinen řádný návrh kteréhokoli člena společenství zařadit na nejbližší program jednání příští schůze shromáždění.

    Arveno

    Vložil Arveno, 26. Leden 2016 - 18:39

    me nepouci o nicem co je na navrhu chybne (krome te diakritiky). Snad take premyslite a muzete dodat neco vecneho. Tesim se Arveno

    Vložil Jar (bez ověření), 26. Leden 2016 - 14:01

    Arveno, když bude Váš výbor chtít, tak toto ustanovení hravě obejde. Povím Vám, co udělal ten náš: půl roku údajně připravoval s právníky změnu stanov dle NOZ a ačkoli máme web pro vlastníky, na výzvu, aby informoval a připravovaném návrhu , nereagoval. Po půl roce rozeslal mailem návrhy mnoha pravidel: stanov, domovní řád, změna pravidel hospodaření atd. a dal vlastníkům měsíc na vyjádření připomínek. Ty také nezveřejnil pro ostatní vlastníky, připomínky „spolupracujících“ osob zapracoval do stanov, ale jejich znění už vlastníkům nerozeslal, např. moje všechny připomínky zamítl. Vlastníci schválili na shromáždění jakési upravené znění stanov, a pozor, když nevíte, kdy bude shromáždění a tedy kdy má SVJ rozeslat pozvánky, tak s tímto při výboru, který nechce něco nechat schvalovat nepochodíte.

    Vložil Cyril (bez ověření), 26. Leden 2016 - 18:53

    a získal její členy pro svůj návrh směřující ke zlepšení fungování SVJ?

    Měla by tato cesta větší váhu?

    Zafungovala by tady povinnost (?), aby bylo výslovně uvedeno, že jde o podnět/návrh kontrolního orgánu?

    Cyril

    Vložil Arveno, 26. Leden 2016 - 18:52

    Muzete dat sve pripominky RADNE motivovane na webb vlastniku kde se ostani vlastnici a) dozvedi o co se jedna, b) proc je to dulezte i pro ne!! c) mohou si to v klidu promyslet a rozhodnot se zda Vas navrh podporovat ci nikoliv.. Nekdy staci kdyz si vybor uvedomi ev nesouhlas nekolika vlastniku kteri umi svuj nazor motivovat. Nejedna se o zivot ani vas nedaji do vezeni tak ceho se obavat?

    Arveno

    Vložil Arveno, 26. Leden 2016 - 15:52

    Pracuji s dvema vybory a budu referovat. Arveno

    Vložil gerlach, 25. Leden 2016 - 19:53

    Arveno děkuji ! Potřeboval jsem takový, nebo podobný příklad, protože se nyní bude hodit ! Na příští schůzi totiž máme schvalovat návrh nových stanov( včetně doplňků do jednotlivých čl. a bodů) Takže si nyní umím představit, jak by to mohlo vypadat a umožnit tak hlasování o návrzích. Je to těžké, když se Stanovy nerespektují celá léta.

    Vložil JaVa, 25. Leden 2016 - 10:11

    Kterýkoliv člen SVJ, může svolavateli podat návrh na zařazení svého důležitého bodu na pozvánku shromáždění vlastníků.Je však velmi vhodné předem získat pro prosazení tohoto návrhu dostatečnou podporu(nejlépe 25%) ze strany ostatních členů SVJ.Vyvarujete se tím možnému zamítavému postoji svolavatele (výboru)a když Vám to nevyjde,lépe se pak argumentuje.JaVa

    Vložil 12345 (bez ověření), 25. Leden 2016 - 10:32

    Každý může podat jakýkoliv návrh. Tazatel se ale ptá, zda návrh MUSÍ výbor zařadit na program shromáždění. Taková povinnost není, už jsem to tu psal.

    Vložil JaVa, 25. Leden 2016 - 10:41

    Myslím,že jsem tazateli odpověděl dosti srozumitelně na oba dotazy.JaVa

    Vložil 12345 (bez ověření), 25. Leden 2016 - 10:56

    Pokud tazateli odpovídáte, že výbor NEMUSÍ zařadit jakýkoliv návrh, a to ani s podporou 25%, tak jsme ve shodě.

    Vložil gerlach, 25. Leden 2016 - 20:02

    A pokud budeme mít ve Stanovách takový, nebo podobný dodatek, který uvádí (nahoře) Arvino ? Pak to zavazuje výbor?

    Vložil JaVa, 25. Leden 2016 - 11:06

    Na to jste mu přece již odpověděl vy.Já jsem Vaši odpověď pouze rozšířil o radu ,jak tomu předejít a získat možnost dostatečné obrany proti zamítavému postoji výboru SVJ.JaVa

    Vložil gerlach, 25. Leden 2016 - 20:08

    Co myslíte Vy? Budeme teď schvalovat Stanovy a (nahoře) Arveno uvádí : je možnost dát do Stanov tento dodatek..... To už by mělo výbor zavazovat, nebo ne?

    Vložil Arveno, 26. Leden 2016 - 23:52

    Pokud to bude odsouhlaseno ve stanovach tak to zavazujr. Arveno

    Vložil janica, 24. Leden 2016 - 22:46

    Jakou opravu nebo úpravu v domě myslíte, že je nutné o ní hlasovat na shromáždění? Záleží i na nákladech. Jinak návrhy, co by se mělo projednat, na výbor by měly být průběžné.

    Vložil ik (bez ověření), 24. Leden 2016 - 22:23

    Ano, zde na tomto portálu najdete dost diskusních příspěvků k této problematice. Ovšem návrh musí být předán výboru ještě před tím, než Vám bude předána pozvánka s jednotlivými body programu, aby výbor Váš návrh zapracoval do programu shromáždění a byl uveden na pozvánce. V průběhu shromáždění lze o novém bodu hlasovat pouze se souhlasem 100% všech vlastníků, ale ideální SVJ kam přijdou všichni, neexistuje. Hlasování per rollam se odvíjí od toho, co máte uvedeno ve Vašich stanovách.

    Vložil gerlach, 25. Leden 2016 - 9:28

    Ano. v per rollam máme uvedeno, že se tento způsob hlasování týká zamýšleného návrhu. Já mám spíše namysli jestli výbor(předseda) je povinen návrh od jakéhokoli člena zahrnout do bodů programu příští schůze, kde se bude o tomto hlasovat, nebo v případě potřeby použije per rollam? Nebo svévolně návrh výbor může ignorovat? Např. budu chtít něco v domě nechat opravit, upravit(např dlažba) a výbor toto nemá zájem provést. Chci dát o této, poměrně menší akci dát hlasovat na schůzi, kam ov´šem opět nedorazí dostatek členů, takže bych potřeboval použít per rollam. Jde mi o tu povinnost výboru – nechat o každém návrhu nechat hlasovat(buď naživo, nebo per rollam)? Jo, nebo ne?

    Vložil Arveno, 26. Leden 2016 - 15:48

    Domnivam se, ze pokud bude odhlasovana povinnost dat do programu shromazdeni VCAS zaslany navrh kterehokoliv vlastnika tak, ze to je povinnost. Basta. Arveno

    Vložil Věruška (bez ověření), 26. Leden 2016 - 19:14

    Častu tady čtu, jak výbor nereflektuje, umlčuje návrhy – čili praktikuje metodu „všecko nebo nic“.

    Tomu se jedna známá ze zahraničí divila: říkala: my hlasujeme a vybíráme z více návrhů a/ (dlažba?) b/ (nový nátěr zábradlí?) – vyhrává vyšší počet hlasů – a konkrétní vylepšení, které prohrálo, může jít do hlasování příště…

    Připadá mi to civilizovanější.

    Věruška

    Vložil gerlach, 29. Leden 2016 - 17:23

    Pro Věruška : To mužu jen závidět Vaší známé. K tomu se v tomto domě, co bydlím, nedokopem ani za 20 let !

    Vložil 12345 (bez ověření), 25. Leden 2016 - 9:35

    Není taková povinnost.

    Vložil Arveno, 26. Leden 2016 - 18:44

    Jste rovnopravny clen SVJ rucici celym svym majetkem za zavazky SVJ. Arveno

    Vložil Vlastiks, 24. Leden 2016 - 22:08

    a jeho ovčané, nikdy nedovolí.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".