KLIMA

Vložil právo (bez ověření), 27. Únor 2025 - 13:35 ::

Dobrý den zajímal by mne názor soused si namontoval na společný plášť domu klimatizační jednotky 80×80 cm ode zdi vyčnívá 60 cm a je ve výšce 3,6 metru žádná schůze nikoho se neptal nevím jak by to vypadalo na domech kdyby si tam každý na kotvil co se mu zlíbí děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil WECHTL (bez ověření), 1. Březen 2025 - 10:16

    Ja jsem se pokusil o klimu pres shromazdeni a jeje, to bylo povyku, nic, ani plyn nechteli mi povolit a proste schuze jak film Vlastnici. To sebralo nejvic energie, dnes uz bych to neudelal a rovnou delal.

    nakonec jsem to postavil tak, ze jsem tedy trochu pritlacil, nakonec pisemne si to predseda si to obeslal a jen jeden se nejak myslim nevyjadril, na schuzi pak mlzil a bojkotoval a druhy (pan soudce) vyhrozoval ze se pujde zeptat na SU apod plky.

    Tak jsem to na barak namontoval (s tim ze kdyby nekdo chtel protestovat, bude muiset aktivitu vyvinout on – zalovat a soudit se) a pohoda i kdyz je to památkově chráněné území, tak do dvora (protoze na vedlejsich cinzakach toho je taky mraky a pamatkari nez by neco udelali tak pujdou do duchodu a mame gren deal. Ja myslim ze by nanejvis chteli aby to bylo v barve fasady :-)) Nikoho to ani nerusi, protoze to je velmi tiche a ani opticky to nerusi (do dvora je stejne vzhled nic moc).

    Ale nepresahuje mi to pudorys pozemku. To uz je zasah do prav tretiho (obce), kdyz udelate zabor (presah na chodnik)… To bych si asi netroufnul, pokud bych nemel starostu na sve strane.

    Spis by me zajimalo kam odchazi kondenzat? To mu kape na chodnik?

    ps: nekdy je lepsi se neptat a udelat to, prijmout rizika. Kdo se moc pta, moc se dozvi a vetsinou se dozvi ze neco nejde. Kdyz to udelate tak zjistite ze to jde a ve vetsine malokdo pujde proti vam, kdyz mu to nijak skodit nebude (musel by vyvinout energii on a na to je vetsina lidi moc pohodlnych nastesti).

    Howgh

    Vložil WECHTL (bez ověření), 1. Březen 2025 - 10:28

    jen bych doplnil, ze jsem to postavil tak, ze vsichni maji plyn a jen ja topeni kamnama Petry a ze nemam komin takze by to muselo do WAW pres zed, coz byla take pravda a ze v zime kdyz se topi tak vsichni maji zavrena okna a zadny hluk nebude a ze je to pro topeni +++ (SCOP 5,1) – nic lepsiho neni pokud vim, tedy je to velice usporne a tiche.

    Jina vec by byla, kdyby slo o chlazeni a ne topeni. To uz je luxus a kdyby to byla levna klima s nizkym stitkem, tak bych mozna take protestoval. Protoze ja budu vetrat oknem a soused LEVNOU hlucnou klimou a to bude docela hluk, potencialne vibrace atp…

    Lidi tomu technicky beztak nerozumi a z principu opatrnosti budou proti necemu novemu. Je otazka, zda ma smysl jim vysvetlovat, anebo jen zvazit karty a jit do rizika.

    K tazateli je otazka – proc to resi? Spravne by mel byt na zmenu vzhledu souhlas a proto jsem to ze slusnosti ja projednal s vlastniky, bylo jich par, v praxi kdyz by jich bylo vic bych se na to vyprdnul a snazil se zajistit, aby to nikomu nevadilo a nestalo mu za to klast aktivni odpor. To stejny asi udelal vas soused anebo to ani nevedel neresil a udelal to. Ot. je proc vam to vadi? Treba to snizuje hodnotu vaseho bytu, kdo vi? Treba vam to i odhadce (makler) podepise a pak muzete jit za sousedem pro penize :-D

    Tim vas nechci navadet… Ale reste realny problemy a ne jak nekomu uskodit (hlasit na stavebni urad, pamatkarum), tedy v cem vam to konkretne vadi?

    Vložil Kotvil (bez ověření), 27. Únor 2025 - 19:38

    Na co se ptáte?

    Vložil Klima (bez ověření), 28. Únor 2025 - 9:06

    Dobrý den teda ptám se:
    1.Může si dovolit namontovat takovou konstrukci na plášť našeho domu a navíc nad chodník. 2.Na chodník se nachází z ulice je sice na našem pozemku který patří k domu ale není to stále vedeno jako veřejné prostranství. 3.Nepotřebuje stavební povolení nebo ohlášení. 4.Nepotřebuje povolení spoluvlastníku a to 100% souhlas nebo 75% souhlas. Děkuji.

    Vložil radka2222 (bez ověření), 28. Únor 2025 - 10:17

    ad 1) jak vidíte, může další otázky jsou pasé. nesmí zasahovat do společných částí bez patřičného odsouhlasení (což fasáda je), nesmí „přesahovat“ jeho jednotku bez patřičných povolení…

    Vložil právo, 1. Březen 2025 - 10:38

    Děkuji to je sice hezké ale vypadá to jako by na domě vyrostlo velké ptačí hnízdo jak teda zažádat o odstranění a kde a co znamená nesmí přesahovat jeho jednotku bez patřičného povolení je někde právní vyklad tohoto tvrzení a kde? právo

    Vložil WECHTL (bez ověření), 1. Březen 2025 - 10:44

    Pokud chcete bonzovat přesah do cizího pozemku, tak to nahlaste vlastníkovi cizího pozemku (chodníku) a ten si to musí vyřešit od sebe – pokud chce, a ne vy.

    Také je možné, že mu to bude „jedno“ a vy budete za bonzáka.

    Anebo že prostě vyinkasují od toho vlastníka jednorázový poplatek za „zábor“. Ze zkušenosti vím že takhle se to řešilo při zateplení, když jsme chtěli 10 cm polystyren směrem ku chodníku.

    Vložil Klima (bez ověření), 3. Březen 2025 - 10:47

    Dobrý den prosím bud tady vedeme konstruktivní debatu se snahou pomoci a odborně poradit nebo urážet tazatele. Pokud tomu nerozumíte tak tady nepište! Nejedná se pozemek ale o zásah do společných nosných konstrukcí. Stavební předpisy sice instalaci klimatizace na fasádu jako takovou prakticky neřeší, ale fasáda či střecha domu je podle občanského zákoníku společnou částí domu, platí proto, že v případě SVJ vlastník jednotky nemůže svévolně zasáhnout do společných částí domu, aniž by k tomu měl souhlas příslušného orgánu společenství. To se týká nejen fasády, ale také umístění na balkon či lodžii! Ta sice bývá určena k výhradnímu používání vlastníka bytu, ale svislé konstrukce (zjednodušeně fasáda) zůstávají společným Jak je tomu přesně u konkrétního domu, zjistíte v prohlášení vlastníka na katastru, počítejte s tím, že se bez souhlasu společenství neobejdete. Je nutné se zdržet všeho, co obtěžuje jdoucí nad míru přiměřenou místním poměrům (odpad, voda, kouř, prach, plyn, pach, světlo, stín, hluk, otřesy a jiných podobných účinků – imisí). Vlastník jednotky a spoluvlastník společných částí domu se musí zdržet rovněž toho, co ztíží jinému vlastníku jednotky výkon jeho práv k vlastní jednotce a společným částem domu. Prakticky to např. znamená, že vlastník bytu s klimatizací musí dodržet hygienický limit ekvivalentní hladiny hluku akustického tlaku (40 dB v noční době a 50 dB v denní době). Podobně nesmí např. odvádět horký vzduch do oken nebo na balkon sousedního bytu. Samozřejmě je toho ještě více ale každopádně si žádný spoluvlastník nemůže dělat co chce pokud společenství svoláte schůzi a tam rozhodnete dvěma třetinami že nesouhlasíte s montáží tak to dotyčný musí sundat a vše uvézt do původního stavu na vlastní náklady mate zcela pravdu jak by to vypadalo kdyby na panelových domech měl každý navěšeno co chtěl nehledě že vždycky může něco spadnout.

    Vložil WECHTL (bez ověření), 4. Březen 2025 - 17:28

    presne tak, klimatizace vse splnuje, spadnout nic nemuze a dirka do zdi nikomu vadit take NEMUZE a nejde skoro videt a v podstate pouze topi tedy horky vzdcuch z ni nejde, na nocni klid ma limitaci na 40% vykonu a usporny rezim atd. Nejde prakticky slyset.

    A kdo chce cinit schvalnosti, necht jde a napadne to.

    S tim „vypadanim“ take souhlasim, jelikoz je takovych klim v okolnich domech hafo, tak to mi tez nedela zadne starosti a proto ani pamatkari, to by museli urezat vsem :-D

    Aneb kdo se moc pta, moc se dozvi a proto za me ja prebiram odpovednost a konam. Protoze „ptat se“ povetsinou neznalych teoretiku vubec nikam nevedlo, nevede a je to jen ztrata casu a formalita pro carku, ze jsem se zachoval slusne.

    Ale kvuli jednomu dvoum blbum, kteri se odmitli vyjadrit s vymluvou „co na to stavebni urad, co na to pamatkari“ jsem se rozhodl pro vzeti svych zajmu do svych rukou s vedomim toho, ze nikoho nebudu obtezovat ani v nejmensi, natoz v mire primerene pomerum – to je to hlavni. Zbytek jsou jen formality.

    Howgh

    Vložil Justitianus, 3. Březen 2025 - 11:53
    • Klima: „Pokud tomu nerozumíte tak tady nepište!“

    WECHTL je zmatkař, který neví o čem píše. Napsal jste, že pozemek patří k domu – tomu rozumím tak, že je uvedený v prohlášení, buď jako věcné příslušenství domu, nebo je stavba součástí pozemku. Z toho plyne, že pozemek je společný. Hlupák WECHTL to nepochopil (a mudruje jako by šlo o přesah stavby nad cizí pozemek).

    Justitianus

    Vložil WECHTL (bez ověření), 4. Březen 2025 - 19:19

    Já jsem praktik :-D

    Já tu klimatizaci na baráku mám, zatím se nikdo neodvážil aktivnímu hloupému odporu :-)

    A vlastně možná je ta klima pověšena nad cizím pozemkem protože když si tak uvědomuju tak je vlastně nad střechou souseda která teda zasahuje do původně naší uliční linie, no ale…

    Soused s tím nemá problém vlastně. Proč taky, když na svým baráku má navěšeno daleko více klimatizací a daleko hlučnějších..

    Tady jde o to pochopit, jak měnit věci. Bazírování na formalismem neboli formalistické přepjaté hosty je krásná věc, ale u soudu vás soudce setře že ani nebudete stíhat…

    Takže některé rady mi tady přijdou jak ze zkumavky – Nepoužitelné v běžném životě.

    Neboli, za normálních okolností by pověšení Kli mi nad pozemkem či stavbou někoho jiného bych to někomu jinému teoreticky mohlo vadit, ale za situace, kdy mi k tomu dal neformálně souhlas, současně mu to vůbec nějak nevadí a hlavně sám má pověšenou spoustu jednotek, je šance, že se bude domáhat něčeho proti mě limitně blízká nule. Stejně tak v situaci kdy by někdo chtěl napadat použití vnější konstrukce – spoluvlastníci SVJ…

    Ví tady napadáte judikáty, no ale přijde mi to jako když batole kope a křičí = Neovlivní vůbec nic.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".