Kde zřídit účet pro SVJ
Dobrý den, prosím o radu, do jaké banky přesunout účet SVJ. Jsme SVJ s cca 140 jednotkami a máme zatím účet u ČS a.s., program DOMOV. Po rekapitulaci poplatků za rok 2008 jsme se rozhodli přejít jinam, protože již nechceme dále akceptovat vydřidušský poplatek za došlou platbu (5–7Kč x 140 měsíčně).
Můžete poradit alternativu? Bez poplatků za došlou platbu, umožňující připodepisování transakcí. Pokud ovšem nějaká existuje.
Díky.
V nasem novem SVJ jsem to resil pred par tydny, po velke analyze vsech bank na trhu mi vyslo nejlip GE Money, dokonce vysla cena lepe nez specializovane produkty pro SVJ/druzstva od jinych bank. Maji asi nejlepsi internetove bankovnictvi a solidni uroky na sporicich uctech.
Od založení SVJ se podařilo založit jako jedni z prvních účet u poštovní spořitelny – Neziskový sektor – program pro SVJ – naprostá spokojenost od počátku a nehodláme to měnit ani do budoucna za SVJ jako předseda doporučuji.
Já jsem u Volksbank dohodl 3 koruny, ostatní stojí pakatel … Vejdem se do tří stovek se vším všudy, SVJ s 80 jednotkami.
Zamyslete se nad jednou věcí. Je ta cena opravdu tak důležitá? Je opravdu lepší „špekáček“ za 2 koruny když mi z něj bude blbě než špekáček za 10 kaček na kterém si pochutnám?
Když vemu příklad na jedno společenství – ročně náklad za služby ± 1,5 milionu. Měsíčně za účet 500 korun. Počet bytů 70.
Tedy měsíčně služby 1780 korun, měsíčně za účet 7 korun!
Úplně tady zapomínáte, že u práce s penězi je nutná především spolehlivost banky. Podle mě naprosto nesmyslně tu řešíte (z pohledu jednoho bytu) naprosto mizivě zanedbatelné částky.
Přitom třeba moje zkušenost s ČSOB je děsivá. Pokaždé když potřebuji něco vyřešit tak je problém, v inet bance samá chyba, komunikace otřesná.
P.L.
Doporučuji poštovní spořitelnu program obce a neziskový sektor. Domnívá se, že t.č. je to pro právnickou neziskovou osobu nejlepší účet. Za vedení 0, jen za příchozí a odchozí platby. Internetbanking je samozřejmostí. Zdravím JT
Princip programu je sice dobrý, ale fungování Poštovní spořitelny příšerné, alespoň podle mé zkušenosti:
- veškeré náležitosti se odesílají na centrálu a přímo na pobočce pošty je pouze přebírají a to i když je na dané poště speciální přepážka pro bankovní služby, to samozřejmě nesmírně zdržuje, třeba to, že „netrefíte“ podpis na změnovém formuláři se dozvíte až za několik dní
- úřednice na přepážce jsou především úřednice pošty a ne banky, nemají potřebné informace, takže se může stát, že centrála požadavek vrátí (nám se to stalo hned při zřízení účtu kdy centrála vrátila podpisový vzor s tím, že jako vlastník musí být dvě osoby)
- ani zákaznická linka není schopna poskytnout adekvátní informace, v podstatě jenom papouškují to co je na webu
- založení účtu, stejně tak i změny trvají několik pracovních dní, číslo účtu získáte nejdříve za 1–2 dny od založení účtu a to pouze telefonicky když se domluvíte s úřednicí pošty
- i banální náležitosti (např. změna typu či frekvence výpisu z účtu) se musí provádět přes formulář podaný na přepážce a zaslaný na centrálu
- elektronické bankovnictví je mizerně zabezpečené (pokud porovnám s eBankou resp. RB), přístup k účtu je chráněn pouze PINem, autorizační SMS je zasílána jako běžná SMS (RB má autorizaci i při přístupu a pokud používáte SMS autorizaci, tak je zasílaná přes GSM banking a chráněna tedy vlastním PINem před přečtením)
- neověřené elektronické výpisy z účtu (PDF, XML, …) se musí objednat písemně, nejenže nejsou automatickou součástí elektronického bankovnictví, ale ani nejdou přes toto aktivovat
- osoba která má mít samostatný přístup k elektronickému bankovnictví musí mít k účtu plná dispoziční práva, na druhou stranu ovšem při vstupu do bankovnictví se zadá pouze PIN, takže teoreticky komukoliv ten přístup můžu umožnit na moje vstupní údaje
Neboli považuji Poštovní spořitelnu za největší omyl, který jsme za krátkou existenci našeho SVJ učinili, nechali jsme se nalákat na onen program pro Neziskový sektor :-(
My jsme od KB přešli k čobce. Zatím žádné negativní zkušenosti a aspoň máme lepší úročení účtu, vloni to bylo něco kolem 3%.
Mohu popsat jen KB. Jejich služby jsou sice kvalitní ale speciální účet pro SVJ (už) nenabízejí. A u klasického „podnikatelského“ účtu je poplatek za příchozí platbu právě těch 7 Kč. To samé u ČSOB.
P.L.
existuje, my u ní máme účet, ale už je to raiffeisenbank, a neplatí se za vedení transparentního účtu – to je ten, jak se do něj mohou všichni podívat na internetu a tím pádem je u něj trochu problém s ochranou osobních údajů.
Uvažujeme také o založení účtu u Raiffeisenbank, ale „transparentnost“ transparentního účtu nás poněkud zaskočila… Poradíte mi jinou banku nebo vhodný účet, se kterými máte dobrou zkušenost? Díky
Ten účet nemá „trochu problém“ ale je zjevně nelegální. Se zveřejněním údajů by muselo souhlasit 100% lidí v domě + VŠICHNI co se objeví na výpisu, třeba každý řemeslník co se mu zaplatí faktura apod. Reálně to samozřejmě nikdo podepsané nemá tedy použití toho účtu je protizákonné. Já bych si toto do SVJ tedy rozhodně dát netroufnul!
P.L.
Děkuji panu P.L., že to tu uvedl zcela jasně: Transparentní účet je zjevně nelegální, pokud není k disposici výslovný souhlas všech příjemců a odesílatelů plateb se zveřejněním jejich osobních údajů.
Je potřeba si uvědomit, že nestačí souhlas všech členů společenství – ten by stačil pouze ke zveřejňování osobních údajů členů společenství.
Domnívám se, že nestačí ani poznámka u čísla účtu, že se jedná o transparetní účet, byť by byla uváděna pokaždé, když je uváděno číslo účtu.
Existují transparentní účty v cizině?
Poslední komentáře