Princip programu je sice dobrý, ale fungování Poštovní spořitelny příšerné, alespoň podle mé zkušenosti:
- veškeré náležitosti se odesílají na centrálu a přímo na pobočce pošty je pouze přebírají a to i když je na dané poště speciální přepážka pro bankovní služby, to samozřejmě nesmírně zdržuje, třeba to, že „netrefíte“ podpis na změnovém formuláři se dozvíte až za několik dní
- úřednice na přepážce jsou především úřednice pošty a ne banky, nemají potřebné informace, takže se může stát, že centrála požadavek vrátí (nám se to stalo hned při zřízení účtu kdy centrála vrátila podpisový vzor s tím, že jako vlastník musí být dvě osoby)
- ani zákaznická linka není schopna poskytnout adekvátní informace, v podstatě jenom papouškují to co je na webu
- založení účtu, stejně tak i změny trvají několik pracovních dní, číslo účtu získáte nejdříve za 1–2 dny od založení účtu a to pouze telefonicky když se domluvíte s úřednicí pošty
- i banální náležitosti (např. změna typu či frekvence výpisu z účtu) se musí provádět přes formulář podaný na přepážce a zaslaný na centrálu
- elektronické bankovnictví je mizerně zabezpečené (pokud porovnám s eBankou resp. RB), přístup k účtu je chráněn pouze PINem, autorizační SMS je zasílána jako běžná SMS (RB má autorizaci i při přístupu a pokud používáte SMS autorizaci, tak je zasílaná přes GSM banking a chráněna tedy vlastním PINem před přečtením)
- neověřené elektronické výpisy z účtu (PDF, XML, …) se musí objednat písemně, nejenže nejsou automatickou součástí elektronického bankovnictví, ale ani nejdou přes toto aktivovat
- osoba která má mít samostatný přístup k elektronickému bankovnictví musí mít k účtu plná dispoziční práva, na druhou stranu ovšem při vstupu do bankovnictví se zadá pouze PIN, takže teoreticky komukoliv ten přístup můžu umožnit na moje vstupní údaje
Neboli považuji Poštovní spořitelnu za největší omyl, který jsme za krátkou existenci našeho SVJ učinili, nechali jsme se nalákat na onen program pro Neziskový sektor :-(
Poslední komentáře