Jak rozúčtovat úklid?
Naše bytové družstvo rozúčtovává službu „úklid společných prostor“ dle počtu bytů v domě. Domnívám se však, že „spravedlivější“ je dle počtu přihlášených osob v domě, neboť více lidí dělá více nepořádku (a to nemluvím o domácích zvířatech). Jak je to legislativně správně? A je rozdíl v rozúčtování této služby v družstevním vlasnictví a SVJ?
Obávám se, že BD, jako vlastník domu, (jsou tam nějací spoluvlastníci/převody do OV?) si může rozůčtování služeb (úklid je zřejmě zařazen mezi služby) nastavit dle sebe. Maximálně můžete pročíst stanovy, (ale hl. velká BD většinou mají stanovy hodně obecné, veškerá moc je dána představenstvu/předsedovi) a zjistit, jestli si toto mohou stanovovat schůze samospráv v domech. Pokud ano, iniciujte schůzi samosprávy a navrhněte usnesení jaké považujete za ideální, pokud ho schválíte (ve stanovách můžete najít kvora, ale většinou tam podrobnosti opět nejsou, jednací řády také většinou BD nemají, prostě bordel, takže se „schvaluje“ většinou těch, co tam jsou :-/), doručte zápis ze schůze na BD a požadujte změnu v rozůčtování k dohodnutému datu. Jestli ve stanovách nic není, můžete to udělat opět usnesením schůze a „nějak se na BD domluvit“, jim je to většinou šumák, max. jim vadí, že s tím mají víc práce… JV
Určitě podle počtu chovaných zvířat.
Nejlépe s přihlédnutím ke kategorizací chovů podle platné legislativy (tím se vypořádá mj. rozdíl mezi chovem ryb a opic).
Chovatel
Poslední komentáře