Hospodaření SVJ

Vložil Pavel Hála (bez ověření), 18. Leden 2012 - 8:06 ::

Dobrý den, Rád bych od vás radu, názor. Před časem se u nás v SVJ změnil výbor, předchozí výbor udělal dost kopanců a nejednal vždy, tak jak by měl. Nový výbor, opravdu bohužel jedná velice pomalu, ale snad o dost lépe. Mě sice velice vadí, že když dám par dotazů na předsedu, tak se ani po měsíci nedočkám odpovědi na více než polovinu otázek, ale prozatím nechci dělat nepříjemnost. Je mě jasné, že dělat předsedu a místopředsedu není nic tak úžasného, ale dle mého by to měl dělat člověk uvědomělí a rozumný. Jde mi však mimo jiné o peníze nás všech, zda se mi, že předchozí výbor nehospodařil dobře, nemám pořádně nic v ruce, od současného předsedy mám pár dokumentů, ze kterých je patrné, že se proplácela třeba i oprava „elektro vedení“ v jednotlivých bytech. Dále předchozí výbor sjednal firmu na výměnu oken, na oknech jsou značné nedostatky a chyby, toto jsem dal na vědomí novému výboru, ten sice ne jednou kontaktoval firmu, co okna dělala, ale firma už dva měsíce slibuje a nikde nic, dle mého současný výbor jedná velmi pomalu a ne naplno. Podotýkám, že nechci dělat nepříjemnosti,ale na druhou stranu chci aby vše bylo v pořádku. Prosím o rady a názory, co proti tomuto mohu dělat? Jde mě o prověření hospodaření a pak samotná reklamace oken. Moc děkuji za názory.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pepa z depa (bez ověření), 18. Duben 2013 - 10:15

    Tak to dělej ty. Ukaž co v tobě je. Pokud budeš argumentovat tím, že máš moc práce a nemáš na to čas, tak i ostatní pracují a dělají to ve svém osobním volnu za 1,– Kč na hodinu. Já si myslím a to je můj subjektivní názor, že ve výboru může být tolik členů kolik si zvolíte a myslím si že i pro tebe tam jedno místo bude. Tak ukaž jaký jsi formát. Nestěžuj si a přilož ruku k dílu.

    Vložil hana 1955 (bez ověření), 19. Leden 2012 - 15:12

    Nejprve bych podotkla: „Jako u nás“ a já dodávám jako v našem státě. Jen platit a hlavně se na nic neptat, neprudit nešťourat, nechtít vyúčtování záloh, nechtít vědět proč platíme pomocné práce po 250,– Kč/hod, proč je odsouhlasen výkon pomocných prací na zádlažbě vstupní haly 13 m2 v délce 56 hodin za uvedenou cenu! (Celkové předláždění haly stálo cca 27000,– Kč) – viz komentáře v místě odpojování od CZT a výstavba plynové kotelny. Jeden z poradců mne nařkl, že nic nedělám. Dva roky mi již předseda výboru dluží odpověď na dopis. Pravda už jsem se po dvou letech dostala k jakémusi rozúčtování hromadných položek, ale přes našeho správce účetnictví. Přesto položky typu hovorné a kopírování celková suma okolo 1600,– Kč za jeden měsíc, dohody 44.000,– a pod. mi prý v rámci zachování citlivých dat (telefonních čísel) nikdo ukazovat nebude. Můj názor, že pokud to platím, tak chci vědět za co, mu slouží jen k úšklebku, výsměchu a odchodu. Vyhazování peněz, navýšené ceny, množství poradenských a dozorových smluv, kde nikdo za nic nezodpovídá, ale jen náklady na přípravu řízení ke stavebnímu povolení nás stálo 100.000,–Kč bez projektu. Projekt vyřešil i technologii a přesto se tu znovu „experti“ zabývali, jakýže dáme kotle! Asi 70% sousedů jsou ti, kteří dům svépomocí stavěli a celou dobu tu spolu bydleli. Tedy mlčí a je jim to snad i jedno, a nebo nadávají v obýváku, ti odvážnější na chodníku pod okny. Neumím hnout se svědomím výboru (myšleno předsedy), řve na mě, bouchá do stolu, pak nemluví, a neodpovídá ani na písemné dopisy. Prostě požadavky na vysvětlení ignoruje. I to je postoj. Vyhazuje mne ze zasedání výboru. Copak je tajné? A co teď. Můžu přestat platit zálohy do DZO? Mám pozvat Finanční úřad – ten výše nasmlouvaných cen neřeší! Mám jít podat trestní oznámení, ale na co, na zpronevěru – členská schůze přeci dala souhlas většinou hlasů (mimo 2)! Tedy má schválenou důvěru! Čekala jsem na příležitost. Odstěhovala se členka revizní komise (samozřejmě kamarádka) a tak jsem podala písemný návrh, že ji ráda zastoupím v revizní komisi. Tak rudého, vzteklého a arogantního člevěka jsem ještě neviděla. Jen pořád opakoval, že „to bysme si dali!! To by se ti líbilo, ani nápad!“ Zbytek byl nesrozumitelný. A zabouchl přede mnou dveře. Pravda paní zůstává vlastníkem jednotky a bude ji pronajímat, tedy se prý nic nemění. Jak donutit někoho, kdo nechce se zpovídat, jak hospodaří s vašimi penězi. Však pokud je vše v pořádku, není co tajit. Pořádek dělá přátele a v penězích musí být pořádek obzvláště. Tyto vztahy zákon a vlastnictví neřeší. Děkuji za pozornost a omlouvám se všem těm poctivým a obětavým předsedům Hana

    Vložil jedenpředseda (bez ověření), 22. Leden 2012 - 7:05

    Jejda, to jsem si po Vaší poslední větě oddechla :-)

    Vložil Neználek (bez ověření), 19. Leden 2012 - 15:46

    …pod. mi prý v rámci zachování citlivých dat…

    pokud Vám nejsou ukázány smlouvy za které ručíte nebo za smlouvy z nichž plynou finanční náklady na kterých se podílíte, pokud nejsou zakázky schváleny zákonným způsobem, pokud je Vám tvrzeno, že na se na informace vztahuje zák.101/2000 a proto Vám nebudou poskytnuty…

    PŘESTAŇTE PLATIT - jak to nazýváte – DZO a plaťte pouze do notářské úschovy dokud se to nevyřeší.

    Měla by jste ale uvést – JAKÉ se domníváte že jsou reálné důvody, že jej ostatní podporují resp. že jej nevyhodí ?? Není Vám to divné?

    Neználek

    Vložil hana 1955 (bez ověření), 19. Leden 2012 - 17:16

    Proč ostatní mlčí? Jsou tak zvyklí, jen reptat doma. Protože někteří si nebudou dělat zlou krev, jiní jsou rádi, že to někdo dělá, ostatní neznají obvyklé ceny nebo praxi jinde, nejsou naučeni přemýšlet a slepě plní to, co jim jeden nakáže. Např. odměna za práci předsedovi ve výši 30.000,– Kč. Důkaz: Hrobové ticho na schůzi při Rozpravě. A mám-li já dotaz, tak zdržuji, bylo mi opáčeno něco o důvěře, jiní syčí. Hlavně zvednout ruku a jít domů. Možná si ještě neuvědomili, že nemusí tolik platit (25,– Kč/m2 do DZO), že to není příkaz shora, že je to jejich dobrovolnost. Asi i lenost přemýšlet. Nevím.

    Vložil Luboš Latal (bez ověření), 19. Leden 2012 - 18:09

    Teda pani hano 1955, Vas bych chtel mit za sousedku. S jakou energii tu pisete, no smekam klobouk. U nas je totiz neco podobneho.....

    Vložil Miglandc, 18. Leden 2012 - 14:34

    Taky zdravím já mám asi trochu podobný problém ja p.Hála jen se u nás výbor neměnil.Rád bych podebatoval o tom co mi vadí na řízení SVJ.Nemám ským spoluvlastníci se nezajímají a mě to vadí.

    Vložil E (bez ověření), 21. Leden 2012 - 16:58

    I já mám skoro totožné zkušenosti jen s tím rozdílem, že mi vyhrožují soudy i fyzicky a dokonce sahají na můj majetek. Jenže se pletou, protože doba minulá již je pryč a oni na to jaksi zapoměli! Stále žijí v totalitním socialismu /držet ústa a krok/- a jen si přidali kapitalismus! A ti co tu mínusují, jsou jak malé dětičky ve školce. Že by jim někdo vzal bábovičku na písku!!!!!!!!!!!!!!-----------------------------------------------Vzkaz pro provozovatele: Buď zruště hlasování, nebo změnte prosím na plusy a zvlášť mínusy, ať je to přehledné.!!!! DĚKUJI.

    Vložil hana 1955 (bez ověření), 13. Únor 2012 - 14:51

    Souhlasím se vzkazem pro provozovatele. Nechte u plusu a mínus počet kliknutí.

    • 6 je +1000 a –1006 nebo +0 a –6. Každý snad odčítat umí. Potom proč po stanovení rozdílu –3 už nemůžu projevit svůj kladný názor na zmírněné –2.

    Také předem děkuji.

    Vložil Luboš Latal (bez ověření), 21. Leden 2012 - 2:44

    no divejte se jak nám tu (haně, Miglandc a mě) naskočilo hodnocení… samé mínus, no jo radílci a pak si tak kliknout na to krásné – a už je hned lépe

    Vložil puty (bez ověření), 18. Leden 2012 - 14:20

    Šup do výboru a akčně jim to předveďte. Jednak budete o všem informovaný a současně budete mít možnost vyřešit vše nevyřešené.

    Vložil Petr13, 18. Leden 2012 - 14:59

    taky jsem do toho šel , ale nyní jsem poznal co je vše potřeba ,co člověk musí vědět a znát a taky ,že se to zadarmo dělat nedá . Stojí to mraky času . Takže jsem zase pěkně odstoupil ,protože výbor si to chce dělat posvém a na mé otázky nikdo nereaguje a vždy jsem přehlasován . Takže končím .

    Vložil puty (bez ověření), 18. Leden 2012 - 16:28

    Co to znamená chce si to dělat si po svém. Výbor by měl dělat správu zejména podle zákona a rozhodnutí shromáždění. Neumím si představit, co může výbor dělat po svém.

    Vložil Petr, 18. Leden 2012 - 16:37

    Pane Hálo, nastudujte Zákon o vlastnictví a vaše stanovy a žádejte, na co máte právo (vyúčtování, výroční zpráva o hospodaření, nahlížení do podkladů).

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".