Fond oprav

Vložil Hedvika (bez ověření), 7. Květen 2012 - 8:24 ::

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak je to s rozpočítáváním částek do tzv.fondu oprav(rezerva na opravy) u SVJ.Neustále mám spory s ostatními byty, které chtějí, aby všichni přispívali do fondu oprav stejnou částkou.Já s tím nesouhlasím(mám nejmenší byt) a chci, aby se to počítalo dle spoluvlastnických podílů.Zatím to tak fungovalo.Chtějí si ale na schůzi odhlasovat placení stejnou částkou pro všechny byty.Jsem povinná odsouhlasenou částku platit, tak jak mi to předloží(jako nový předpis záloh)nebo mám platit stále tu částku, co doposud?Nemůžou to pak na mě nějak vymáhat a požadovat doplatek na konci roku?Vím, že podle zákona mám pravdu já,ale jak mám postupovat konkrétně.O správu našeho domu se stará SBD a tam jsem již písemně předkládala nesouhlas s rozpočítáváním částky do fondu oprav na každý byt stejně. Když mi pošlou nový předpis záloh, kde bude vyšší částka do fondu oprav, jak mám postupovat?Dě­kujHedvika

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 7. Květen 2012 - 9:23

    Opět jeden pokus o nátlak v rozporu s dobrými mravy. Člověk se diví, že se takové primitivní podvody stále zkoušejí.

    Družstvo má nejspíše svůj fond oprav a ukládá do něj část vybraného nájemného od nájemců bytů. Pokud po Vás bude požadovat jakoukoliv částku do FO, neplaťte nic. Nejste nájemce. SVJ samozřejmě nemá žádný „fond oprav“. I kdyby mělo, nejste povinna posílat dary na rezervní fond SVJ či družstva.

    Pokud bude protiprávně „odhlasován“ způsob přispívání na správu domu, nijak se Vás to netýká, jestliže jste s tím Vy sama nevyjádřila souhlas. Nový předpis záloh reklamujte jako vadný (jde o absolutní neplatnost pro rozpor se zákonem).

    Máte dvě možnosti:

    • budete platit nadále zálohy pouze ve výši odpovídající Vašemu spoluvlastnickému podílu a oznámíte SVJ že předpis záloh je neplatný;
    • okamžitě přestanete platit jakékoliv částky na správu domu. Oznamte SVJ prokazatelně, že platit započnete teprve až obdržíte předpis záloh, který bude v souladu s § 15 odst. 1 ZoVB a až Vás SVJ písemně ujistí, že přijaté „usnesení“ je neplatné a že SVJ nebude při hospodaření porušovat zákon. V tomto případě doporučuji skládat měsíční zálohy (v dosavadní výši) do úschovy, chcete-li mít naprostou jistotu, že nemůže dojít k soudnímu postihu.

    lake

    Vložil Curious (bez ověření), 22. Květen 2012 - 12:08

    Prosím o vysvětlení této věci: V § 15, odst. 1 ZoVB (viz http://www.portalsvj.cz/…tnictvi-bytu) je přece uvedeno „Pokud dohoda neurčuje jinak“.

    Tomuto rozumím tak, že ve výchozím stavu se do „fondu oprav“ SVJ přispívá poměrně podle velikosti spoluvlastnických podílů, ale v případě, když dohoda určí jinak (tzn. např. se taková dohoda odhlasuje na shromáždění SVJ), pak mohou být příspěvky stanoveny na jiné bázi než poměrně podle podílů – např. podle počtu osob nebo např. každý byt stejnou částkou.

    Rozumím tomu § 15, odst. 1 ZoVB špatně? Existuje nějaký oficiální výklad tohoto paragrafu?

    Děkuji

    Vložil Curious (bez ověření), 22. Květen 2012 - 13:48

    Omluvte hloupý dotaz, rovnou si odpovím sám ;-) http://www.portalsvj.cz/…pojmu-dohoda

    Vložil hedvika N. (bez ověření), 7. Květen 2012 - 9:56

    Děkuji za odpověď.V předpisu záloh mám uvedenu částku, která se nazývá rezerva na opravy (dosud placená podle spoluvlastnických podílů,což jsem si kdysi před lety taky musela vybojovat).Tato částka se nijak na konci roku nevyúčtovává.Jsme SVJ a SBD je pouze jako náš správce(provádí vyučtování na konci roku a pod.).Vy píšete, že rezervu na opravy(tzv.fond oprav) nemusím platit vůbec?Nevím, jestli to tedy dobře chápu.Myslela jsem, že je nutné vytvářet nějakou rezervu na opravy. Na shcůzi chtějí prý schválit vyšší částku do fondu oprav a rozdělení na paušálně na každý byt stejně, v případě úvěru na opravu fasády také paušálně na byt.Na těchto schůzích jsem už několikrát opakovala, že takovéto rozdělení je nespravedlivé a proti zákonu.Nikdo a hlavně pověřený vlastník si to nechce nechat vysvětlit.Všichni jsou proti mě a já už nemám sílu neustále dokola je o něčem takovém přesvědčovat.Takže pokud mi tedy pošlou nový předpis záloh, budu platit podle toho dosavadního,jak doporučujete.Je ale asi potřeba zjistit , jakou novou výši příspěvků do tohoto fondu odhlasovali a podle ní rozpočítat svůj spoluvlatnický podíl.Bohužel s pověřeným vlastníkem není možné se nijak spojit(telefony nebere), nemá věčně čas, takže nevím ani , jak bych tuhle částku zjistila.

    Vložil Pavel, 7. Květen 2012 - 9:19

    Hedviko,

    řešení je v § 15/1 ZoVB.

    Pokud se bude hlasovat o příspěvku na shromáždění upozorněte na protiprávnost hlasování a nechte si to zapsat do zápisu.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 7. Květen 2012 - 8:51

    Jak se přispívá do fondu oprav vás nemusí zajímat,svj nemá fond oprav. Vraťte rozpis a napište SBD, že do fondu oprav nemáte povinnost přispívat. Ať vám doloží písemně, na základě kterého zákona jste povinna do fondu oprav přispívat. Odhlasovat si můžou co chtějí, hlasování stejně nebude platné.

    Vložil Škuthan (bez ověření), 22. Květen 2012 - 18:25

    Pisatel tohoto příspěvku asi žije „někde jinde“. Tak tedy SVJ je s a m o s t a t n ě hospodařící organizace (jmenovaný nebo smlouvou ustanovený správce pouze vykonává správu objektů, tj. může zařizovat opravy, provádět vyúčtování kvalifikovanými pracovníky – nevlastní tedy ani žádné finanční prostředky členů SVJ – není jako za komunistů OPBH !).Všechny finanční prostředky na opravy a údržbu objektů vlastní samo SVJ a tyto prostředky získává z dohodnutých stálých příspěvků do Fondu oprav (v našem SVJ přispíváme do fondu měsíčně 30,–Kč/m2 podlahové plochy). Tvorba fondu oprav je povinností v každém SVJ dle zákona č. 72/1994 Sb. a s ním souvisejících vzorových Stanov SVJ. Jak byste chtěli platit (financovat) jakoukoliv opravu třeba v hodnotě 2000,– Kč a nebo velkou investici např. 5 mil. Kč (jako my při výměně 5 výtahů)?. To budete chodit s kloboukem od dveří ke dveřím a žádat o okamžitou potřebnou částku od každého člena (třeba najednou a na ruku 50 000,– Kč ? Vždyť dům a všechny společné prostory jsou společným majetkem všech členů a tedy jako vlastníci se musíte starat i o dobrý stav tohoto společného majetku… Takže pisateli výše uvedeného příspěvku nezavádějte na tomto fóru anargii a neuvádějte falešné a zavádějící informace informace.

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 22. Květen 2012 - 22:38

    …Tvorba fondu oprav je povinností v každém SVJ dle zákona č. 72/1994 Sb. a s ním souvisejících vzorových Stanov SVJ…

    • nemáte pravdu – NE ze zákona. I když zjevně z nostalgie za nájemními časy Vy ještě stále do „fondu oprav“ přispíváte

    …Jak byste chtěli platit … velkou investici např. 5 mil. Kč (jako my při výměně 5 výtahů)? To budete chodit s kloboukem od dveří ke dveřím…

    • Jeli „usneseno“, pak povinnost zaplatit podle podílu má každý – i přehlasovaný vlastník. Nepochybně nemusí mít cash, ale pak si musí vzít úvěr individuálně nebo spolu s těmi vlastníky, kteří jsou na tom stejně jako on.
    • slovem „anargii“ nahraďte tím co se hodí: „anarchii“ nebo „entropii“

    Takže pane „Škuthan“ netlačte nám klíny do hlav a falešné a zavádějící informace hledejte u druhých až budete mít minimálně „jasno v pojmech“ Vy sám.

    Neználek

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".