Digitalni SVJ aneb odmitani poskytovani zakon. informaci
Je uspech, ze nyni prosel tento zakon o pravu na digi sluzby…
Jeste uspesnejsi by bylo docilit jednoznacne prukazné komplex. operativni poskytovani digiinformaci vlastnikum jednotek od SVJ, cim by se eliminovalo zneuzivani prava, moci (justicniho bahna) statutari proti temer bezmocnemu zadateli o info, v soucasnosti slozite opravneno obecne ustanovenim dle NOZ, ZoSl,…
Z vlastní zkušenosti vím, že většina členů SVJ chce být průběžně informována o pohybech na bankovním účtě a dostávat pravidelně účetní podklady (daňové doklady apod.) a další důležité informace o SVJ. Pokud by se objevily např. nějaké podezřelé platby mají tak možnost rychleji zareagovat.
Digitalizace obecně umožnuje sledovat jednoduše příjmy a výdaje na bank. účtě a kontrolovat také další důležité informace související se správou SVJ. Některá SVJ mají vlastní webové stránky uzpůsobené pro správu SVJ, někde používají on-line software systémy externích dodavatelů, někde rozesílají správci pravidelně informace do email schránek vlastníků. Většina vlastníků dnes již má přístup k internetu a proto mají možnost být pomocí internetu pravidelně informováni.
Diskuzí o tom jaký systém lze využívat a co by měl obsahovat již na tomto serveru proběhlo několik, např.:
http://www.portalsvj.cz/diskuse/web-svj
http://www.portalsvj.cz/…-stranku-svj
http://www.portalsvj.cz/…o-svj-zdarma
http://www.portalsvj.cz/…i-sprave-svj
a další…
a také zbytečné komplikace. Umí to jiní, lépe a nestojí to tolik, jak by si někdo mohl myslet. Funguje to pro BD i SVJ. Příklad (z mnohých): https://www.poschodech.cz/Page/Login.aspx (pozorně přečtěte nabídku)
„Fond oprav“ je označení použité v menu aplikace – odkaz, je to zažitý termín, většina vlastníků ví o co jde. Ve vyúčtování, uvnitř systému můžou mít klidně správné označení, tzn. dlouhodobé zálohové platby apod.
Tak zrovna slovenský poschodech.cz (ANASOFT, s.r.o.) Veĺký Meder, Trnavský kraj asi není dobrý příklad. Ani se nenamáhají vše přeložit do češtiny a data posílají svým „partnerům“.
To např. ryze Čeští sousede.cz jsou pravý opak.
- S vašimi daty neobchodujeme (ano, věřím jim)
- Komunikujeme v češtině
A pro statutáry, kteří zde opakovaně píší o líných vlastnících má web také řešení:
Hlasujte bez obav, že nebudete usnášeníschopní.
Nemusíte být vždy nutně přítomní na každém shromáždění.
Nemusíte tak platit pronájem sálu nebo skruptorátory.
Platíte pouze za uskutečněná hlasování.
„Korespondenční“ hlasování by se mělo zavést všude. Počet přítomných bude u tohoto způsobu vždy o mnoho vyšší, než na shromáždění. A hlavně, hlasování nebude ovlivněno (názor souseda, atmosféra, názory „autorit“ apod.).
Tak ja vam nevim, ale o SVJ se na te strance nic nenachazi: https://202020.cz/fulltext/svj
Asi tazatel „DiGi“ myslel URL odkaz na:
https://202020.cz/co-chceme.html
možná chtěl odkázat i na: https://202020.cz/kontakty.html
Naštěstí, ale zakladatel vlákna chce, aby SVJ vše dávalo průběžně v digitální podobě. Netuší, že to bude drahé a pro drtivou většinu členů SVJ nevyužívané. Jak se psalo, jedná se asi o vyhuleného Piráta.
zakladatel vlákna může chtít třeba cestovat na měsíc, bude to mít stejný dopad na realitu SVJ, tedy žádný
který neví co je SVJ a že většina členů nemá zájem o chod SVJ. A pro tu menšinu, která projeví zájem, jsou tu již fungující cesty, jak získat informace. Pouze naprosté minimum členů SVJ, kteří mají zájem, se k informacím nedostane. Pro tuto skupinu nyní DiGi blouzní o zavedení komplexního operativního poskytování digiinformací. Zhulenec netuší kolik by to stálo zavést ve všech 67 tis. SVJ. Připomíná mi to výkřiky některých přispěvatelů o zavedení státního úřadu pro dohled nad SVJ, kam by mohli udávat údajné nepravosti v SVJ. Když si uvědomíme, že i takovéto existence mají volební právo, tak se nemůžeme divit, že to v ČR vypadá tak, jak to vypadá.
„jsou tu již fungující cesty, jak získat informace“
Objednávám u Vás získání informací. Vy znáte fungující cestu, já mám zájem o informace. Určitě se dohodneme.
Advokatskou bandu prevazne prioritne zajima maximalizace zisku, oskubani klienta a principielne skutecna prav. pomoc je nezajima… Dtto soudce zajima predevsim co nejvic carek, zisku za co nejmin prace, casu!
Aha, tedy zasíláte každoročně…, Tzn. jednou za 12 měsíců nebo dokonce až v rámci vyúčtování tzn. po 14 měsících nebo ještě později? Ale platby vlastníci bytů (členové SVJ) posílají měsíčně, ne? A řada faktur se také hradí měsíčně. Tzn. že ideálně každý měsíc by měl vlastník bytu mít přehled o stavu pohybů na bankovním účtě a další podklady jako faktury, smlouvy apod. k dispozici. Obecně čím dříve se případný problém objeví (něco bude chybět), tím dříve je možné hledat a najít řešení.
Poslední komentáře