ČEC - České energetické centrum
Rád bych se zeptal, zda má někdo z diskutujících zkušenosti s Českým energetickým centrem (ČEC), což je alternativní dodavatel elektřiny. Tchýně s nimi má zkušenost velmi špatnou, ačkoli se nestala jejich klientem, i když ji naháněli, po půlroce od kontaktu jí najednou přišel předpis záloh na dalšího půl roku a firma jí hned přes SIPO strhla peníze. Tchýně přitom dodavatele nikdy nezměnila, dál má toho původního, kterému přes SIPO normálně celou dobu platí. Toho půl roku od kontaktu s ČEC byl klid, až teď se najednou ve firmě někdo probudil a začíná zasílat rozpisy a hned jí brát z účtu peníze. V bance řekli, že to zablokovat nemohou, že ten příkaz musí zrušit ČEC. Nám to připadá neuvěřitelné. Firma, s kterou nemáte nic společného, si jednoduše bere z vašeho konta přes SIPO peníze a vy s tím nemůžete nic dělat. Má někdo podobnou zkušenost?
Praktiky firmy ČEC jsou bohužel stejné, ne-li hoší jak firmy ve filmu ŠMEJDI co nejdíve oklamou a potom systematicky okrádají slušné lidi a zjména důchodce. Moji babičku bohužel taky. Jak se jich zbavit? Někdy i bez sankce 5000,– Kč? Rád pomohu zdarma jestli je to možné a vše zařídím pokud jste z Brna a okolí.
Dobrý den, mám problém s ČEC – NYNÍ BOHEMI ENERGY.Chtějí po mně dopltit za asistenční služby o kterých jsem ani nevěděla. Uvažuji o mediálním zveřejnění a platit se mi za toto nechce. Ani jsem nevěděla, že toto mám aktivní. Nevíte o někom kdo by do toho šel se mnou? Nebo jak bych mohla docílit toho, že nebudu platit poplatky? Děkuji Iva
Zdravím, u ČECu se nejvíce doplácí na asistenční služby od AXA, ale jde požádat o zrušení!! Napište dopis, kde bude číslo Vaší smlouvy a že nesouhlasíte s asistenční službou a poplatky za ní a žádáte o zrušení asistenčních služeb, podepsat a poslat – buď poštou nebo naskenovat a meilem! Jinak bohužel kuli insolvenci nelze odstoupit, musel by být vyhlášen i úpadek.
Zatímco ČEC jih s.r.o. kupuje společnost Bohemia Energy Entity s.r.o., ČEC a.s. je v insolvenci!!! 22.7.2013 zahájeno insolvenční řízení na dluh ve výči cca 50miliónů korun. A není to jediný dluh, který ČEC má. Již loni jsem prohlašoval, že ČEC patří do konkurzu!!! Tzv. „boží mlýny“ melou pomalu, jistě a spravedlivě! Průběh insolvenčního řízení můžete sledovat na: https://or.justice.cz/…jstrik-dotaz?…
Nespokojení klienti ČECu!!! ČEC vstoupil do insolvence a podle VOP (cituji VOP platné od 1.12.2012, v novějších je to zakotveno také) – „Obecná ustanovení pro dodávky elektřiny a zemního plynu, čl 4PLATNOST SMLOUVY A JEJÍ UKONČENÍ, bod 11 cituji: "11) Každý Účastník je oprávněn od Smlouvy odstoupit, je-li druhý Účastník v úpadku a vstoupí-li do insolvenčního řízení. Odstoupení je účinné dnem doručení písemného oznámení o odstoupení druhému Účastníkovi nebo pozdějším dnem stanoveným v tomto oznámení; odstoupení od Smlouvy musí být v souladu s příslušnými právními předpisy. Odstupující Účastník oznámí odstoupení od Smlouvy příslušnému PDS.“
Je nutné se jen informovat, jestli to je bez poplatku. Podle mě by tam pokuta být neměla.
Důležité je slovíčko v úpadku, zatím je ČEC pouze v insolvenci, nikoliv v úpadku. Odstoupení tedy trestá pokutou.
Stačí se podívat na výroční zprávy auditorů od počátku podnikáni až po loňský rok (kterou ČEC raději ještě nezveřejnil). Podle těchto zpráv a účetních uzávěrek je ČEC předlužen. Bohužel k těmto výročním zprávám soud vůbec nepřihlížel, jink by musel na ČEC vyhlásit konkurz. Je zajímavé, že soudu stačilo pouze vyjádření nějakého najatého právníka a prohlášení, že ČEC má nyní provozní zisk. Uvidíme, jak dopadne hospodaření na konci roku, až se uplatní všechny odpisy. Kdyby ČEC nebyl v tak špatné hospodářské situaci, tak by Cromicron již dávno zveřejnil zprávu auditora za loňský rok 2012. Protože to hospodaření je špatné, tak tato uzávěrkan bude zveřejněna opět s ročním zpožděním, jako všechny uzávěrky předešlé. Teď, když soud vše zastavil a navrhovatele potrestal pokutou, je vše ve „starých“ kolejích. A ČEC může ualtňovat svoje praktiky na svých klientech dále.
Dá se ještě zrušit smlouva se společnosti ČEC v tomhle období, smlouvu podepsal táta (důchodce) aniž by se kdekoliv poradil, po roce a půl nám začínají chodit každý měsíc s doplatky – jednout o bylo na necelých 700,– a ted jsou to téměř měsíčně navíc cca 300,– ,mimo to platíme inkasem tisícovku měsíčně. Předtím problémy nebyly. Moc se v těchto věcech nevyznám, ale nezdá se mi, že by jsme tolik spotřebovali, aby jsme co měsíc dopláceli nějaké doplatky. Samozřejmě táta jim nevědomě podepsal smlouvu na pět let (v listopadu 2011), ale po těchto zkušenostech, ji chceme zrušit hned. Dá se to ještě? Co mi poradíte, prosím.
Podle toho, cvo píšete, tak Vám ČEC zřejmě účtuje asistenční služby ve výši 240,–Kč za měsíc. Z komunikace na dnes již nefunkčním Facebooku ČECu jsem vypozoroval, že ČEC začal vybírat zálohy na asistenční služby až ve druhém roce smlouvy. V prvním roce o nich mlčel a potom vše vyčíslil v prvním ročním vyúčtování. Za asistenční služby za 5 let zaplatíte přes DESET tisíc korun a s největší pravděpodobností je ani jednou nevyužijete. Smlouva se vypovědět dá! Ale ve Vašem případě to bude za cenu poplatku (pokuty) za předčasné ukončení smlouvy. Pro domácnosti by měla být pokuta 5.000,–Kč za každou předčasně ukončenou smlouvu. Musíte zvážit, jestli předčasným ukončením smlouvy něco ušetříte. Při skutečnosti, že ČEC patří mezi NEJDRAŽŠÍ dodavatele energií, a vy jste jeho klienty necelé dva roky, potom by se Vám to mělo vyplatit (máte-li opravdu účtovány asistenční služby, tak jen na nich ušetříte v dalších třech letech po odstoupení více než 6000,–Kč). Nejlepší je osobní návštěva kanceláře ČECu (pozor, mají novou adresu – viz. WEB) a tam probrat výši pokuty a všechny náležitosti. Diskuze po telefonu na infolince je drahá (z mobilu jsem platil 11-Kč/minutu). Budete-li smířeni s výší pokuty, dejte plnou moc novému dodavateli a souhlas se zaplacením pokuty. On Vás pak ČECu zbaví!!! Přeji hezký den.
A je to!!! ČEC má zase nového majitele – za 2,5roku své činnosti již TŘETÍ majitel. Který investor by se zbavoval prosperující firmy!!! Pozor na ČEC a PRYČ OD NICH!!!
toto je vyjádření přímo od ČECu:
Dobrý den paní ....., bohužel Vás musíme informovat, že obchodní podmínky neumožňují odstoupení od smlouvy bez sankce z důvodu změny majitele společnosti, dnes nám toto vyjádření dalo právní oddělení. S přáním hezkého dne zdraví ČEC
Změna majitele není důvodem k bezplatnému odstoupení. Změna jména společnosti, dle mého názoru, je obdobou výše uvedené citace, takže asi také není důvodem k odstoupení. Leda, že by bylo nutné podepsat nový dodatek ke smlouvě (protože současné smluvní strany jsou ČEC a Vy) a nebo že by se změnou jména musely být aktualizovány VOP. A při změně VOP můžete nesouhlasit s kterýmkoli bodem a to je důvod k odstoupení bez sankcí.
http://byznys.ihned.cz/…el-cromicron
V tomto článku byla uvedena možnost přejmenování společnosti. Citace: „Ačkoliv se zřejmě změní název společnosti, služby budou i pod novým vlastníkem zachovány. České Energetické Centrum působí v Česku přes dva a půl roku a obsluhuje více než 130 tisíc zákazníků, dohromady se slovenským Energetickým Centrem se pak jedná o 260 000 lidí.“
Kdy k tomu dojde? To záleží na novém majiteli Cromicron. A je možné, že se Cromicron rozhodne stále používat stejné obchodní jméno.
Zveřejňuji celý článek, pokud by odkaz nebyl funkční – ale článek byl napsán po rozhovoru se šéfem Cromicronu Lubomírem Dugovičem a někdo to musel tzv. autorizovat (schválit) před tiskem. A informace o změně jména je součástí článku:
Alternativní dodavatel energií mění majitele. České Energetické Centrum přebírají Švýcaři
Alternativní dodavatelé energií – České Energetické Centrum, České Energetické Centrum Jih a slovenské Energetické Centrum – budou mít brzy nového majitele.
Firma Energy Supplier No. 1 se je rozhodla prodat. Novým vlastníkem se stane švýcarská společnost Cromicron, která tím vstupuje na český a slovenský trh.
Ačkoliv se zřejmě změní název společnosti, služby budou i pod novým vlastníkem zachovány. České Energetické Centrum působí v Česku přes dva a půl roku a obsluhuje více než 130 tisíc zákazníků, dohromady se slovenským Energetickým Centrem se pak jedná o 260 000 lidí.
Cílem společnosti Cromicron je zařadit se mezi nejsilnější alternativní dodavatele energií.
„Jsme přesvědčeni, že nejvhodnější dlouhodobou strategií je poskytování kvalitní zákaznické péče, zákazníkům naslouchat a nabízet jim takové produkty a služby, které jim budou přinášet skutečnou hodnotu,“ uvedl předseda představenstva společnosti Cromicron Lubomír Dugovič.
Stávající majitel se rozhodl společnosti prodat, protože se chce soustředit na trh ve východní Evropě.
Energy Supplier No. 1 si proto ponechává energetické společnosti Energetyczne Centrum a Energia dla firm v Polsku a zároveň i společnost Energetikai Kozpont v Maďarsku.
Prodejem energetických společností v Česku a na Slovensku získává firma silné finanční zázemí pro své plány a celkový rozvoj podnikání právě v Polsku a Maďarsku, kde je momentálně velice příznivá legislativní situace pro zisk silného podílu na trhu. Zároveň plánuje expanzi na rumunský trh.
Autoři: mts
Dobrý den, pokud nemusíte,nikdy k této společnosti nepřecházejte.Nekvalifikovaní,neerudovaní,banda ,která neumí udělat odečty,vystavuje ničím podložené faktury a ještě potom vyhrožuje.Podomní nabízeči u nich pracují načerno,vím to,ze své vlastní zkušenosti. Pryč od nich zavčasu.
http://euro.e15.cz/…ychle-949867
Investoři stahují své nabídky – toto hovoří za vše!
Já mám také špatné zkušenosti s českým energetickým centrem a kdybych jen tušila že to jsou obyčejný šmelináři,tak jsem s nimi nikdy nepodepsala smlouvu. Jsem zpátky u čezu a už od nich nikdy neodejdu a to samé se týká plynu.Jsme všichni hloupý když si myslíme,že ušetříme oni to mají dobře spočítaný.
dobry den vyte nekdo varialbilni simbol na ceske energeticke centrum dekuji za odpoved zpechato
mno jo, až tady jsem se poprvé dočetl, že ČEC prý nemá vracet přeplatky. divný. já se teda přeplatku dočkal bez problému.
Dobrý den, sháním kontakt na obchodního zástupce jakékoliv energetické společnosti, tedy i Českého Energetického Centra, potřebuji ho k tvorbě bakalářské práce, stačí mi s ním rozhovor. Nemáte někde uschovaný telefon na některého z nich? Velmi byste mi pomohli, pošlete mi to případně do emailu o.4ever@seznam.cz, tady veřejně by to nebylo vhodné kontakt zveřejňovat. Velmi děkuji
Já se teda nějak nemůžu přestat divit. Vy tady všichni píšete, jak jste buď vy osobně nebo někdo známý podepsali někomu smlouvu a jak vás okradli a taky jak jsou pracovnici CECu neskutecni podvodnici…přitom samozřejmě držel vám nebo vašim blízkým někdo pod krkem nůž, když jste to podepisovali? a to jste si nečetli co jste podepisovali? Stejně tak tady někdo kritizuje fakt, že ČEC využívá pro komunikaci fb. Na tom je snad jediné neuvěřitelné, že už to nedělá firem víc, protože je to komunkace ein zwei. Já se fakt nepřestávám divit. Dost detailně (!) jsme se věnovali výběru dodavatele, nedokážu si proto představit, že někomu zazvoní u dveří chlap v sáčku a řeknej: „hej tohle je super, vemte si to!“ a já na to řeknu „hurá, do toho jdu, to je jasné“.
To člověk prostě nepochopí. Je to jedna z nejrychlejších písemných komunikací. Největší výhodu vidím v tom, že různí zákazníci vidí navzájem své dotazy a vzniká tak skvělá informační síť od opravdových zákazníků, která může být leckrát lepší a přínosnější než telefonní rozhovor. Facebook je prostě dobrá věc a nevidím v tom jedinou nevýhodu
Ani já nevidím na facebooku nic špatného a krom toho, že zákazníci mezi sebou vidí své problémy i pro potencionální zákazníky je facebook opravdovou výhodou. Třeba člověk, který měl u předchozího dodavatele problém se zpožděním vyučtování, se snadno podívá jak často k tomu u jiného dochází. A případně i vidí, jak se daný problém řeší.
Navíc je díky facebooku vidět, že se ČEC staví k problémům čelem a otevřeně je řeší. Dobře tak reaguje na mnohdy hysterické kampaně proti alternativním dodavatelům.
Ten Facebook taky nechápu, naopak, čím je přeci firma víc přítomná na různých sociálních sítích (myšleno těch masově používaných) a čím víc kontaktních možností tím pádem nabízí, tím líp. Mám z toho dojem, že někteří lidi už nevědí, na co by si mohli stěžovat, tak vytahují takovéhle banality.
Tak tady zmizela další náhodná várka příspěvků – aspoň jeden týden by mohl admin zůstat střízlivý, aby si to člověk stihl přečíst v původním pořadí a návaznosti…
Mně ta várka příspěvků nepřijde ani tak moc náhodná. Obvykle stíhám většinu přečíst, než to smažou a všimla jsem si tohoto:
- spokojený zákazník se většinou maže (ne vždycky, asi aby to nevypadalo blbě)
- užitečná informace, kam se obrátit o pomoc – se maže
- obsahuje-li příspěvek cokoliv slušně napsaného, bez nadávek a bez (jistě spravedlivého) rozhořčení, bude přavděpodobně smazán.
Tak nevím. Že by měl admin nějaký osobní problém s ČECem? Nebo spokojenými a slušnými lidmi obecně?
Nechápu, proč lidé vůbec podepisují smlouvy na chodbách u podomních prodejců a pak si stěžujou. To vám někdo v tu chvíli držel hlavu pod vodou a nutil vás to podepsat, jinak vás utopí? No tak, zjistěte si první informace, které k podepsání smlouvy potřebujete a pak nebudete mít problém. Řeším takhle všechno a jsem spokojená :)
Také mě to zaráží. O to víc, že se neustále objevují zprávy v diskuzích, na internetu, v televizi… Varování bylo dost, ale asi mají lidé pocit, že zrovna jim se to stát nemůže.
My jsme s ČECem řešili také akorát opožděné zaslání přeplatku, po
osobní navštěvě centra ale nebyl problém a doplatek zanedlouho dorazil.
Jinak pouze v dobrém. Cena je jasná, s „podomky“ a uzavíráním smlouvy
zkušenost nemáme – navštívili jsme raději kamenné centrum.
Na druhou stranu nebýt podomného prodejce, o ČECu nejspíš nemáme páru.
Škoda že jsou tyto externě najímané firmy toxikované nepoctivci, které
pak kazí pověst celým firmám
Naši s touto společností mají taky katastrofální zkušenost!!! Platit zálohy v pořádku, ale na přeplatek čekali půl roku!!! Změnili dodavatele..
Dobrý den.
u čecu jsme registrovaní asi rok a půl a jediný problém který u nás
nastal, byla prodleva s vyplacením přeplatku. To se jim tedy opravdu moc
nechtělo, ale v dnešní době také ano, že?
To že někdo skočí na lep podomním prodejcům je věc druhá. Firmy si to
holt jinak než tímto částečným outsourcingem zařídit neumí a platí za
to cenu velikou v podobě takovýchto negativních zkušeností.
Třeba se jednou dočkáme toho, že si to dokážou šéfnout sami.
Dobrý den, tato diskuze už je pro mne přes dohadování dvou osob trochu nepřehledná. Už sem asi moc lidí nechodí (?), ale kdyby náhodou, mohli bychom se navrátit k původnímu tématu, a sice jaké máte zkušenosti s ČEC? A jestliže budete zmiňovat špatné zkušenosti/nějaký problém, byla bych ráda, kdybyste mohli napsat, jaký jste zvolili postup, jak se daná věc řešila a jaký byl výsledek. Děkuji mnohokrát za Váš čas. Kristla
ja vam mohu sdelit sve zkusenosti velice rada – prisla nam naprosto nemistna faktura na doplatek na puvodniho dodavatele, takze jsme se s manzelem zhrozili toho, jak by to vypadalo dalsi rok a rozhodli jsme se pro zmenu. kamarad nam poradil po svych zkusenostech Ceske energeticke centrum a tak jsme u nej. Tudiz pro nas neplatila ta cast s podomnim prodejem, sli jsme rovnou k nim (Vaclavske namesti 2, P-1) a podle predchozich faktur a dopoctu nam vytvorili balicek. Ted platime o naprosto zanedbatelnou castku vic s tim, ze nedoplatek na konci by vzniknout nemel vubec zadny nebo minimalni – coz je vsechno super proti tomu, co se nam stalo predtim, ani nebudu uz rikat. Jsou vazne slusni a ochotni a vsechno vam vysvetli – presne jak se muzete docist vsude mozne na ruznych portalech: nelze posuzovat reputaci cecu podle podomnich prodejcu. Ti maji pouze zprostredkovatelsky efekt, ale jako takovy nemaji s cecem nic moc spolecneho.
V mém případě mi poprvé v životě přišel přeplatek za plyn, čili jsem naprosto spokojená a nedám na ČEC dopustit!)))
Paní Kristlo, já mám s ČECem zkušenosti dobré, myslím, že už jste se ptala jinde a možná jsem Vám i odpovídala, tak se nezlobte jestli se opakuji. Za jediný problém doposud považuji, že jsem se někdy v lednu nemohla dovolat na zákaznickou linku – jak mi bylo vysvětleno později (když jsem se dovolala), přecházeli na nový systém. Takovouto chybu jsem ochotná tolerovat, když vše ostatní funguje jak má. Ovšem zdůrazňuji, že jsem smlouvu nepodepsala přes podomní prodej. Jestliže ale zvažujete smlouvu podepsat a sháníte si informace, pak podomní prodej asi nebude ani váš případ :-)
Dobrý den, nevím jak to zde chodí se smazáváním příspěvků, ale na české energetické centrum na facebooku jsem už také narazila. Jestliže tedy potřebujete odkaz, tak tady je: http://www.facebook.com/…tickeCentrum?…
A sama jsem zvědavá, jestli tu vydrží :-)
Lidi zlatí, víte vy vůbec, jaký je rozdíl mezi podomním prodejcem a opravdovým zaměstnancem ČECu? Podomní prodejce patří jen k jakému si „zprostředkovateli“ a s ČECem jako takovým nemá vůbec nic společného, platí ho naprosto někdo jiný, kterému na jméně ČECu nezáleží. Nutno ale říci, že když upozorníte na nekalé praktiky, tak se věci dají do pohybu, ČEC se snaží si tyhle věci ohlídat..
Jo, to zase souhlas, podepsal jsem smlouvu pres podomniho prodejce a asi za dva tydny mi z CECU zavolali a ptali se, jestli jsem byl prodejcem spravne informovany o tom, co podepisuju a jestli mam skutecne zajem o to, stat se jejich zakaznikem. Takze tohle se snazi nejak podchytit – zjevne jim nepoctivi obchodnici, kterym je vsechno jedno, taky pijou krev.
V tomto státě je především nutné zatočit s korupcí. Až se to podaří, pak nebude problém. Jakmile se sejde víc takových do nebe volajících zlodějin, jaké předvádí ČEC, regulační úřad prostě nechá slavné ČEC zavřít a budou mít po legraci. Je nepochopitelné, že tuto firmu ještě žádný úřad neodstavil. Při takovém kvantu stížností by se v civilizovaných zemích na západ od našich hranic jinak nepostupovalo.
dobrý den všem, po neustálém drzém upomínání a neoprávněných fakturacích jsem se rozhodl pro aktivitu, která by měla vyústit v hromadnou žalobu na čec. K tomuto aktu jsem založil doménu, kde chci publikovat veškeré informace k tomuto a dát tak možnost vám všem se k této žalobě připojit. drzé jednání teto firmy a fakt že již déle než rok naopak tato firma dluží mně, nikoliv já ji, neschopnost tento fakt řešit a drzé jednání zaměstnanců mi nedává jinou možnost. pro více info pište na riha@upnet.cz
Dobrý den,
také mám stejný problém s ČEC, kdy mi dluží za zemřelého manžela(9 měsíců) a teď i za mě.
Posílala jsem veškeré „papíry“, které po mě ČEC vyžadoval, s tím že vše vyřídí, vypadá to, že marně.
Ráda se k hromadné žalobě připojím.
Alena
K čemu další web, když už existuje Odstoupeni.cz? A jaký druh žaloby vlastně chcete podávat? Máte v tom jasno, nebo budete právní záležitosti řešit „za pochodu“? Aby se vám to nakonec nevymstilo… Některé problémy je lepší řešit s chladnou hlavou.
Doufám, že za chvíli nebude každý druhý zakládat svůj web, už tak je ve všech diskuzích kolem ČEC lidově řečeno bordel. Celkem nechápu, proč se internet hemží jen samým rozčilováním, ale když se ptám známých, tak od nich žádné stížnosti nepadly, naopak mi říkali, že jsou u téhle firmy spokojení. Uvažuju o změně dodavatele a takováhle situace mi to zrovna moc neusnadňuje.
Nevím nevím lidi, ale stížnosti na ERÚ mi přijdou celkem k ničemu. Pak se akorát dovíte, že ERÚ nastaví stropy na ceny energie – podivné řešení problematiky. Zkuste spíš šířit osvětu kolem sebe, aby vaši kamarádi, příbuzní a známí zbrkle nepodepisovali věci, který vlastně ani podepsat nechtějí. Jinak mě docela štve, že když chci zjistit něco o ČEC jako takovém, musím se prokousávat tunama výkřiků o tom, jak lidi nechtěně podepsali přes podomního prodejce smlouvy a teď řeší odstupování. O opravdové zkušenosti zákazníků, co jsou u ČEC dobrovolně, je na netu nouze. Ale co nadělám.
Poslední komentáře