Rozúčtování nákladů na služby pří provádění svépomocí.
Dobrý den jsme společenství vlastníků a problém spočívá v tom, že
jsme bytovka se šesti byty v osobním vlastnictví a k nim náleží zahrada
(cca 1500m2). Jeden spoluvlastník se z bytu odstěhoval a jeho byt je
prázdný. Zaslal mi dopis ve kterém mě informuje, že se odstěhoval a abych
to vzal v úvahu při plánování služeb (úklid společných prostor a
sekání trávy). Úklid a sekání trávy si zajišťujeme svépomocí.
Ostatním spoluvlástníkům se nelíbí, že by museli sekat za něj. Tak jsem
mu napsal, že je stále majitelem bytu a, že má povinnost se o společné
části starat i, když zde nebydlí. Dostal jsem odpověď, že si myslel, že
se sekání rozloží na ostatní spolumajitelé, ale pokud né, tak ,že je
obecně povinnost posekat trávu 2× do roka a tím pádem při počtu šesti
bytů na něj vyjde sekání jednou za tři roky a to, že je schopen si
zajistit. Samozřejmě že si trávu sekáme častěji a tato odpověď ostatní
spoluvlastníky velice rozhořčila.
Proto prosím zda by mi mohl někdo poradit, jak v takovém případě dále
postupovat.
Když jsem prohledal internet tak jsem nenašel žádnou radu, která by to
řešila, když si sekáme svépomocí. Zda se dá nějak danému
spoluvlastníkovi tyto služby naúčtovat, jak to můžeme odhlasovat a jestli
má nárok být vyjmutý z úklidu společných prostor, nebo se to vyřeší,
pouze pokud si na dané služby najmeme firmu (což by se nám hodně
prodražilo).
Děkuji za pomoc
Poslední komentáře