Cokoliv je ve Vaší kupní smlouvě uvedeno o fondu oprav, může se týkat pouze fondu vedeného v účetnictví tehdejšího vlastníka budovy (města) a naplňovaného z vlastních zdrojů města (z části přijatého nájemného vybíraného od nájemců bytů).
Pokud se zmiňujete o fondu oprav, můžete mít na mysli pouze tento rezervní fond ve vlastnictví města. Město může se svými prostředky na fondu oprav hospodařit podle své libovůle. Zejména nemá povinnost převést nespotřebované částky ani na SVJ, ani na vlastníky jednotek. Nemá povinnost sdělovat nájemcům jak s těmito prostředky nakládá.
Podotýkám, že zálohy přijímané městem od vlastníků jednotek před vznikem SVJ mají zcela jiný charakter, nesmějí být součástí žádného fondu a bylo nutno vést je na účtu přijatých záloh. Jde o zcela jiný zdroj. Zůstatek z hospodaření správce s přijatými zálohami je samozřejmě město povinno převést buď na vlastníky, nebo (s jejich souhlasem) na účet SVJ.
U SVJ – právnické osoby je nesmyslné hovořit o „fondu oprav“, neboť SVJ nevytváří žádný rezervní fond. Ostatně ani nemá vlastní zdroj příjmů, z něhož by takový fond vytvářelo. Částky na správu domu a pozemku mají charakter přijatých záloh a jsou tedy pro SVJ cizím zdrojem financování. Člen SVJ není povinen věnovat svému SVJ žádné dary na neexistující „fond oprav“. Máte-li v Prohlášení něco jiného, je tato část absolutně neplatná.
lake
Poslední komentáře