Nečetl jsem podrobně všechny odpovědi, ale schází mně tu informace tazatele, jakým způsobem jsou vyúčtovávány zálohy správy. Z něho by mělo být patrné, za co se „utrácelo“ v členění, jak vlastníci požafují aby mohli kvalifikovaně odsouhlasit hospodaření. Je to problém obsahu vyúčtování záloh správy, ke ketrému se oficiálně nechce tvůrce stanov vyjádřit.
Připomínám tazateli, že do „hospodaření s finančními prostředky poskytovanými členy na úhradu správu domu a pozemku“ patří také sledování dluhů na službách a zálohách správy.
Důležité je, co má tazatel ve stanovách.
- – – – – –
Vzorové stanovy
Čl. V – Zajišťování správy domu
- povinnost správce předložit 1× ročně zprávu o činnosti, o finančním hospodaření, stavu finančních prostředků každého vlastníka jednotky
Čl. VII Shromáždění
(3) Do výlučné působnosti shromáždění náleží rozhodování o
- schválení účetní závěrky, předložené spolu se zprávou o hospodaření a správě domu;
Čl. XIV – Práva a povinnosti člena
- nahlížet do sjednaných smluv a do podkladů, z nichž vychází určení výše jeho povinnosti podílet se na nákladech správy domu
Čl. XVI – Hospodaření a nakládání s majetkem
(1) Společenství hospodaří s finančními prostředky poskytovanými členy na úhradu příspěvků na správu domu a pozemku,
(3) Zprávu o použití a stavu příspěvků na správu domu a pozemku předkládá výbor ke schválení shromáždění spolu se zprávou o hospodaření s návrhem na schválení účetní závěrky.
Poslední komentáře