Já mám dojem, že řada diskutujících to zbytečně komplikuje. Osobně vidím dva aspekty:
- Není problém vyhotovit (my je máme připraveny již univerzální hotové) při prodeji bytu předávací protokol, do kterého se uvedou odečty vodoměrů a RTN, který podepíše prodávací s kupujícím a (opět proti podpisu) předá SVJ nebo správci. My vycházíme vstříc vlastníkům až tak daleko, že mohou určit jiné datum než datum prodeje i pro služby rozúčtovávané na osoboměsíce a pro DZS (tzv. Fond oprav) pro ty vlastníky, kteří třeba nestihnou byt vyklidit do oficiálního data prodeje. Tímto jsme vyeliminovali problémy s popotahovačkami, kdo co má dokdy platit a z koho to máme lámat (my to samozřejmě víme, ale vlastníci jsou často natvrdlí, takže problémům raději předcházíme, než je pak časově i finančně náročně řešit).
- Nikdy bych nesnížila zálohu vlastníkovi, který se hodlá odstěhovat a byt má údajně prázdný. Je vždycky příjemnější vrátit bývalému vlastníkovi přeplatek (pěkně na účet nebo adresu z předávacího protokolu, když na vyplnění kontaktů pro dobu po prodeji rovněž trváme), než ho pak honit po roce po čertech a ďáblech, aby laskavě zaplatil nedoplatek.
Poslední komentáře