LAKE opět nezklamal!
Na Sdělení odboru stavebního řádu MMR ČR jsem upozornil v dubnu l.r. Moje
informace byla určená především těm, kteří hledají cestu jak realizovat
potřebné stavební úpravy i přes odpor některých jednotlivců. Vyvolala
ale již tehdy histerický záchvat zn.lake, doplněný snúškou
neopodstatněných spekulací a zavádějících informací, takže jsem to
vzdal a došel k názoru, že diskutovat s lakem je zbytečné. Jeho
manipulaci s texty, na které se odvolává a jejich účelové vytrhávání
ze souvislostí nemá význam komentovat. Stav.zákon např. v §110(2) uvádí
více možností jak se prokazuje vlastnické právo a co je třeba předložit
(slůvko NEBO je tam pětkrát!) vytrhne lake z textu jednu jedinou možnost,
kterou uznává a nekompromisním požadavkem souhlasu 100% prakticky deklasuje
změnu zák. o vlastnictví bytů z roku 2005.
Změna zák.č.171/2005 provedla změnu §11(5), kterou povolila snížení
potřebné ho kvóra na 75% pro většinu v úvahu připadajícíh stavbních
úprav. Zavedla tak možnost realizovat potřebné úpravy i přes zarputilý
odpor některých „prudičů“, kteří se ozvou prakticky vždy, když je
potřeba něco řešit a jsou proti všemu i bez jakéhokoliv reálného
důvodu. Právo jednat na SÚ běžně prokazuje stat.orgán SVJ výpisen
z kat.nem., na kterém jsou všichni vlastníci a výpisem z rejstříku,
který prokazuje vznik a oprávnění SVJ jako právnické osoby. To zde chápou
snad všichni, kromě zn.lake.
P.Pavel píše, že se snaží „ hledat argumenty, aby SVJ fungovalo navzdory
nesmyslným předpisům, ….“. Existuje ale rovněž celá řada těch,
kteří udělají vše pro to, aby to nešlo. V případě, že k realizaci
stav.úprav je potřeba absolvovat stavebního řízení nastoupí na tomto
portálu zn.lake a dokazuje, že novela zák.171/2005 byla přijata zřejmě jen
proto, aby si vlastníci pěkně popovídali na vlastním shromáždění a
dokonce si usnesení povolenou většinou 75% i odhlasovali Prý ale bez
jakéhokoliv praktického dopadu mimo působnost vlastního SVJ, protože
v případě stavebního řízení to údajně neplatí a platí jen výklad
zn.lake, že by tím údajne došlo k porušení §11(5), který se zmiňuje,
že ustanovení „… zvláštních právních předpisů [7] tím nejsou
dotčena.“ Jak by byly dotčeny jednotlivá ustanovení stav.zákona jsem se
zatim nedozvěděl.
Pochybnou argumentaci zn.lake zde ale p.Pavel popsal dostatečně a není nutné
to snad zatím dále rozvádět.
Naštěstí většinou se na stavebních úřadech již rozhoduje ve smyslu
citovaného pokynu MMR, který podle mého názoru sehrál velkou roli při
výkladu stav.zákona a kdo chce vidět pozitivní výsledek, nově opravené
domy o tom jsou dostatečným svědectvím!
Že se vyskytnou ještě opačné případy, které zde lake uvadí?
Samozřejmě – z jim citovanách příspěvků se ale nedovídáme důvot
požadavku SÚ na 100% souhlas, který může být v konkretním případě
oprávněný (např.problematika balkonů je trochu širší …), nebo se
může jednat ještě o pozůstatek důsledku dřívějšího znění
stav.zák., nebo i setrvačnost myšlení.
P.S. Svého času se zde vedla rovněž diskuse o hlasování mimo
shromáždění – i tomuto problému s ohledem na rozhodování
stav.úřadu se uvedený pokyn MMR věnuje a doporučuji se s ním seznámit
tak jak uvádí p.Pavel. mirek2
Poslední komentáře