Dobrý den,¨ s ohledem na to, že rekonstrukce účetnictví je nákladná záležitost, rozhodoval bych se podle toho, zda mělo SVJ také nějaké příjmy podléhající dani z příjmů nebo zda bylo zcela bez takových položek. V každém případě bude nutné rekonstruovat zůstatky majetkových a závazkových účtů k 1.1.2011, bez nich není možné v účetnictví vůbec pokračovat. Nicméně to by s ohledem na dnešní datum, kdy většina pohledávek a závazků již bude vypořádána, neměla být až taková výzva. Jen dodávám, že se jedná částečně o práci pro účetní firmu, nicméně minimálně stejným dílem i o zapojení vlastníků, u kterých doporučuji odsouhlasit vzájemné pohledávky a závazky (minimálně někteří snad budou schopni odsouhlasení provést a podle nich je možné dovodit vztahy s ostatními). S ohledem na kritérium zmíněné v prvním odstavci bych pokračoval v rekonstrukci části věnující se zdanitelným příjmů a souvisejícím výdajům (z důvodu eventuálního zájmu ze strany správce daně), pokud jsou, v opačném případě bych rekonstruoval maximálně poslední rok. Zcela odděluji otázku archivace prvotních účetních dokladů, ze kterých lze v případě nutné potřeby účetnictví rekonstruovat i v budoucnosti. Předpokládám, že tyto doklady k dispozici máte a že je i archivujete. Přeji pevné nervy,
Daniel Horad
Poslední komentáře