Doporučuji, když vlastník se k ničemu nehlásí, vše řešit písemně. Je to sice zdlouhavé, ale pro případné soudní jednání budete mít v ruce důkazy. Povinnosti vlastníka bytu jsou řešeny v zákoně o vlastnictví bytů a ve stanovách společenství případně vzorovými stanovami. V těch se říká v čl.14 odst.2 písm. e, že vlastník je povinen se zdržet jednání, jímž by zasahoval do práva ostatních členů společenství. Dále je dle zákona o vlastnictví bytů odkazováno na občanský zákoník, kde se zákon o vlastnictví bytů na něj odkazuje v §127 odst 1 říká totéž s rozšířením, že nesmí nad míru přiměřenou poměrům obtěžovat sousedy hlukem, prachem atd. a mimo jiné i pachy, což je váš případ. Právě tak je v dalším § 128 odst. 1 uvedeno, že je vlastník povinen strpět, aby ve stavu nouze nebo naléhavém veřejném zájmu, což je váš případ, byla vlastníkova věc použita, nelze-li účelu dosáhnout jinak. Takže doporučuji, vyzvat vlastníka, aby na základě uvedených paragrafů a zákonů, dal uvedenou jednotku do řádného užívacího stavu s termínem provedení třeba do 15 dnů od doručení této výzvy. Pokud se tak nestane doporučuji zažádat na hygieně o zásah a uvedený dopis jim přiložit jako přílohu k žádosti, aby viděli, že jste měli snahu to řešit s vlastníkem. Když ještě připíšete, že máte strach, že uvedené zanedbání již má následky v tom směru, že sousedi jsou častěji nemocní než obvykle, jistě začnou konat, co je třeba. I hygienické stanice mají své předpisy, podle kterých se musí řídit a to mimo jiné musí zabránit ohrožení obyvatelsta šířením nemocí z takovýchto míst. Pokud i přesto nebude hygiena reagovat, doporučuji byt otevřít za účasti svědků a policie, provést zápis a nechat pořídit obrazový záznam, byt opět uzavřít a na vlastníka podat žalobu na nápravu věci podle § 14 zákona o vlastnictví bytů. Je to sice všechno na dlouho, ale je to schůdné řešení a vyřešení této situace.
Poslední komentáře