Vložil N. Klainová (bez ověření), 24. Únor 2011 - 19:05

Paní Konopníková, já Vám nic lepšího, než co jste si tu už přečetla, neporadím. V praxi se používají různé možnosti.

Sledování předpisů a úhrad na analytických účtech podle vlastníků jednotek je velmi přehledné, ale neskutečně pracné, proto to účtárny většinou odmítají. Já jsem tento způsob doporučila v souvislém příkladu v mini SVJ cca do 6 členů.

Ve vzorových stanovách č. 322/2000 Sb. byla tato povinnost zakotvena v Čl. I odst. 2 písm. n). Ovšem účetní velkých družstev a realitních kanceláří se vzbouřili a doráželi na MF tak dlouho, až tuto povinnost v novějších stanovách zrušilo.

Záleží tedy na smlouvě účetní, jestli Vám poskytne přehled neuhrazených záloh nebo ne.

Pokud využíváte SIPO, záleží zase na smlouvě s poštou, jestli a jak budete informováni o neplatičích.

Pokud nemáte šanci získat přehled ani od účetní(ho), ani od pošty, existují pro sledování předpisů a úhrad záloh speciální programy, které jsou ale docela drahé. Jeden jsem kdysi viděla, jmenoval se myslím DES a sloužil pro evidenci předpisů a úhrad nájemného.

No a tabulka v Excelu taky není k zahození. Pořád lepší, než kalkulačka. Ten, kdo to s Excelem umí, nebude samozřejmě ťukat každý měsíc 400 předpisů záloh a 400 úhrad. Místo toho zkopíruje minulý měsíc a pouze upraví data, která se liší.

N. Klainová

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.