Dobrý den, s výběrovým řízením na výměnu výtahů za nový jsem strávil dvoukolově cca 1,5roku, kdy jsem vycházel v prvopočátku z oslovení 25 firem, které se touto problematikou zabývají. Jelikož jsem nevěděl jakou cestou se vlastníci rozhodnou jít, souběžně jsem zpracovával výběrové řízení na zásadní repasi, i na výměnu kompletního zařízení, včetně souvisejících technologií. Postupně jsem se propracovával do problematiky, nastudoval základní technologie a absolvoval i množství referenčních i náhodných instalací nových i repasovaných výtahů. Poměrně složitá byla analýza nabídek, které firmy předložily. Výsledkem dosti perné práce a finálním rozhodnutím spoluvlastníků byla volba úplně nového výtahu – u nás dokonce dvojčat. Po zahájení prací jsem byl 2× denně na kontrolách průběhu prací a vzhledem k tomu, že přípomocné stavební činnosti nespadají do poměrně přísných požadavků pro zhotovení a provoz výtahů, tak zde upozorňuji na potencionální zdroj nekvalitního provedení (portály, zednické práce, lakování ap.) Takže jinými slovy 8 týdnů každodenního dohledu a častého řešení problémů, aby se kvalita výsledného díla vyrovnala i dodávce nových výtahů. Převzetí díla bylo provedeno na potřetí s drobnými designovými závadami. Celkový výsledek hodnotím jako velmi dobrý a úroveň domu se zvedla o třídu. Vděčnost od vlastníků rozhodně nečekejte, až to všechno doděláte, tak Marie přijde ze zaručenou zprávou, že Adéla, která bydlí na druhém sídlišti má výtah za polovinu, má dvojnásobnou kabinu a hlavně úplně jinou barvu, protože nechápe, kdo takvouhle vlastně vybral. A závěrem nemyslím, že je jakákoliv vazba na výměnu či repasi v souvislosti s tím, kdo Vám dělá (nebo by měl dělat servis současného výtahu), co je ale bezpodmínečně nutné, aby Vám servis výtahu po výměně, či repasi zajišťovala firma, která výměnu či repasi prováděla a výhodnou smlouvu o servisu a pravidelných kontrolách projednávejte v souvislosti se smlouvou o výměně výtahu, či repasi. s pozdravem Petr Vávra
Poslední komentáře