Vložil N. Klainová (bez ověření), 4. Květen 2010 - 9:31

Máte-li vlastní běžný účet,je běžná praxe taková, že na něj přijímáte zálohy na správu, na služby, případně další zálohy, jsou-li předepsaány (např. na splátky úvěrů apod.).

Správce nemůže opřít svůj požadavek o žádný právní předpis.

Převádění peněz na služby na účet správce komplikuje účtování a stojí zbytečné peníze za bankovní poplatky. Taky přicházíte o úroky, pokud jsou zálohy na služby přijímané od vlastníků větší, než zálohy poskytované dodavatelům služeb.

Správný postup je takový, že SVJ přijímá dodavatelské faktury na služby a ze svého účtu platí zálohy na služby, jsou-li dohodnuty. Ze svého účtu provádí i finanční vyrovnání záloh na služby jak s vlastníky jednotek, tak s dodavateli služeb.

Jedině takovýto postup vám zajistí komplexní přehled o hospodaření.

Pokud hradí (zatím) zálohy na služby správce, stačí když mu budete posílat pouze částky ve výši záloh. Jiné peníze od vás v průběhu roku nepotřebuje. Případné doplatky záloh vám může přefakturovat. A mezitím si zajistěte, aby dodavatelsko odběratelské vztahy byly zajišťovány kompletně přes SVJ a ne přes správce.

N. Klainová

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.