Způsob rozúčtování nákladů na správu domu a pozemku
Řeším následující problém:
v našem SVJ se náklady na správu domu a pozemku evidují v jednotlivých kategoriích typu úklid, spol. elektřina, odpad, výtahy apod. Potíž je v tom, že každá tato položka se mezi vlastníky rozúčtovává jinak. Některé striktně podle vlastnického podílu, kde do základu vstupují všechny jednotky, některé podle vlastnického podílu, kde do základu některé jednotky nevstupují (tj. nepodílí se na těchto nákladech), jiné se rozpočítávají např. dle počtu vlastněných jednotek. Vše může být ok až na to, že o způsobu rozúčtovávání až na jedinou vyjímku SVJ nikdy nehlasovalo a ve stanovách o něm taktéž není ani zmínka, prostě to bylo „tak nějak“ nastaveno při vzniku SVJ (SVJ vznikalo zcela nově v novostavbě). Jak tedy postupovat zejména v případě, kdy se „zaběhnutým“ způsobem rozdělení nákladů u jistých kategorií nesouhlasím? Lze to nějak napadnout či zbývá pouze návrh na nové určení rozdělení a jeho hlasování o něm? Jaká je pak zapotřebí většina?
Poslední komentáře