Výtah v provozu 9 let, půl roku po záruce výměna frekvenčního měniče, nyní po revizi nutno vyměnit některé díly, nabídka mi vyrazila lehce dech… Výměna nosných lan – 50 tis. Kč materiál, 15.600,– Kč práce, výměna převáděcích kladek 4 ks – mat. 27 tis. Kč, práce přes 10 tis. Kč, sada vodicích čelistí kabiny 7.500 + 3.900 Kč a záložní baterie 1.125,– + 325,–
- dohromady 116.600,– Kč bez DPH…
Lana byla již jednou měněna v záruce, takže se mohu domnívat, že cca každých 6 let proběhne výměna lan za cirka 70 tisíc i s prací. Jak dlouho vydrží frekvenční měnič je ve hvězdách, jede tam už tři roky. Dnes proběhla celodopolední oprava, zamaštěná brzda (asi od těch mastných lan, která musíme vyměnit…), výtah se mnou v noci pomalu sjel až na koncové dorazy a bylo vymalováno. Zatížili jsme jej asi 270 kg a brzda to neudržela (deklarovaná nosnost 400 kg). Jaký celkový dojem asi z takového výtahu můžeme mít? Pod „BD722“ si můžete dohledat mé další dva příspěvky k výtahu KONE. Je fakt, že na servisní techniky si nemůžu stěžovat, ale firma jako taková mne rozhodně nepřesvědčila o férovém jednání, co se cen náhradních dílů a oprav týká…
M. Mašek, Bytové družstvo 722, Praha 4
Poslední komentáře