Lze tušit, kam návrh směřuje.
Dlouhodobá záloha „fond oprav“ se ročně nezúčtovává, nespotřebované finanční prostředky se převádějí do dalších období, nevracejí se.
Ostatní věci, označme je „služby“ se zúčtovávají, tzn. vypořádají se náklady vs zálohy formou doplatků/nedoplatků, ročně.
Čím více věcí přesunete z „fondu oprav“ do „služeb“, tím více bude mít FO spořící efekt na budoucí investice. (a nezměníte-li zálohy FO, pak budete fakticky vybírat od vlastníků více.)
A domnívám se, že to je dobrý nápad: náklady, který mají krátkodobý opakovaný a předvídatelný charakter (úklid, pojištění domu, …) je smysluplné a transparentní mít předepsány v pravidelných zúčtovatelných zálohách (tzn mimo FO)
Se způsobem rozpočítání na vlastníky bych to nespojoval, přímo to s tím nesouvisí.
G.X.
Poslední komentáře