Prosím p.Lake a ost.
Dobrý den,
tento dotaz navazuje na diskusi „Předseda SVJ – jednání“
Pročetla jsem si řádně stanovy, které mi byly předány (jsou z r. 2002)a porovnala je se zákonem o vlastnictví bytů. V § 11 se píše: Společenství musí alespoň jednou ročně konat shromáždění. Znamená to jednou v kalendářním roce, nebo že od předchozí schůze nesmí uplynout více jak rok?
Dále jsem v našich stanovách nikde nenašla částku/výpočet výše měsíčního vkladu do fondu, ani odměnu jakou si bere předseda za spravování. Předpokládám, že toto se odsouhlasilo na nějaké první schůzi. Mám právo na vyžádání tohoto zápisu + dalších zápisů i za dobu, kdy jsem byt nevlastnila? Ze stanov se nedočtu téměř nic.
Nedočetla jsem se ani o čem může předsedkyně rozhodovat sama a o čem má shromáždění hlasovat.
Máme ve stanovách bod, kde je psáno: Pověřený vlastník může být během funkčního období shromáždění odvolán, jestliže závažným způsobem nebo opakovaně porušil své povinnosti. Je za toto chování považováno vše, co je popsáno v diskusi „Předseda SVJ – jednání“ ( na schůzích se o ničem nehlasuje, zápisy – pokud tedy nějaké existují, se nezveřejňují, vyúčtování za společné prostory taktéž a mnoho dalšího … ) Pokud ano, co je potřeba k tomu, aby mohl být předseda odvolán? Stačí svědectví ostatních vlastníků ( kolika )a zaslání předsedkyni s návrhem na odvolání, nebo musí proběhnout hlasování?
A poslední dotaz ve stanovách je uvedeno: O svolání shromáždění musí být členové Společenství vyrozuměni písemně nejméně 15 dnů před konáním shromáždění. Stačí když toto pozvání visí na nástěnce v domě, nebo mě musí předsedkyně obeslat na adresu bydliště ( uvedená v katastru ), když ví, že v domě nebydlím?
Předem děkuji všem, kteří mi odpoví. Linda
Poslední komentáře