Vložil Matějka Jaroslav, 27. Srpen 2009 - 20:38

Vážený pane Bruthansi, a ostatní,

jedno „Prohlášení vlastníka“ = jedno „Společenství vlastníků jednotek“.

„Společenství vlastníků jednotek“ je právnickou osobou určenou pro správu domu a jedinou povinnou a oprávněnou „osobou“ zavazovat se ve věci správy domu a vést kompletní účetnictví ve věci správy domu.

Všichni vlastníci hradí stanovené příspěvky na finanční účet společenství vlastníků v souladu s vyhláškou č.504/2002 Sb.

Z tohoto účtu se hradí veškeré náklady dodavatelům ve věci správy a provozu domu, včetně dodávek služeb a energií přímo pro jednotky zajišťovaných společenstvím (např.vodné a stočné, teplo, apod.) i odměny osobě „správce“ na základě řádných účetních dokladů.

Původní vlastník v „Prohlášení…“ musí určit osobu „správce“; může určit sebe či jinou osobu na základě „Mandátní smlouvy“, kde jsou určeny práva a povinnosti či oprávnění této osoby.

Společenství vlastníků rozhodnutím shromáždění může osobu správce změnit; tzn.že může činnosti „správce“ vykonávat výbor nebo pro jednotlivé činosti určit či vybrat či pověřit jiné právnické či fyzické osoby na základě smluvního vztahu či pro tyto činnosti zaměstnávat vlastní pracovníky.

Vnitřní život společenství a úhrady vlastníků stanovuje-určuje „Prohlášení…“, dále pak Stanovy společenství (vzorové jsou v části hospodaření NEDOSTATEČNÉ), vnitřní pravidla či směrnice či řády, usnesení shromáždění včetně ke způsobu stanovení-určení příspěvků a způsobu rozúčtování není-li obsahem STANOV, usnesením výboru či rozhodnutím pověřeného vlastníka, což může být v souladu s Mandátní smlouvou na základě doporučení-konzutace osoby „správce“ či odborné osoby vykonávající různé činnosti či na základě smluvních vztahů-cenových oznámení jednotlivých dodavatelů, a to vždy tak, aby stanovené zálohy vlastníkům postačovaly k úhradě dodavatelům = hospodaření bylo vyrovnané (aby nedocházelo k platební neschopnosti společenství).

Jedná se například o činnosti:

  • vedení účetnictví;
  • vedení administrativně správní agendy spojené se správou domu;
  • vedení administrativně správní agendy spojené s činností právního subjektu „společenství vlastníků jednotek“;
  • vedení technicko administrativní agendy (revize, opravy, údržba, servis a pojištění), případně smluvní vztahy s oprávněnými odbornými osobami k provozování a servisu vybraných technických zařízení: tepelný zdroj, ohřev TUV, energetické zdroje -sluneční kolektory (kapalinové či fotovoltaické), výtah, evakuační výtah, požární výtah, vzduchotechnika včetně rekuperace, klimatizace, EPS, EZS, požárně bezpečnostní vybavení domu (hasící přístroje, hydranty, suchovod, vodní clony, požární uzávěry, požární větrání), ATS, záložní zdroj elektrické energie, osoba odpovědná za domovní NTL plynovod, úpravna vody, LAPOL, autoplošina, kamerový systém, čidla CO v garážových stáních, atd.;
  • zajištění služeb: úklid, hlídací služba – ostraha objektu, recepce, vrátný „garáží“, atd.;
  • zajišťování dalších nutných činností spojených s provozem a údržbou domu, případně přináležících ploch – prostranství, a provozování technických zařízení dle vybavení domu-objektu.

Pozn.:

  • obdobně a odděleně (analiticky) v rámci společenství se postupuje v těch společných částech domu včetně technických zařízení, které jsou ve výhradním užívání jen některým vlastníkům;
  • v případě, že některý vlastník využívá společné části určené všem vlastníkům vícekrát-častěji vzhledem ke svému charakteru využívání jednotky – zdravotní středisko, pošta, kancelář, (např.schodiště, vstupní hala, výtah,) určí se náklady pro tyto vlastníky (nelze-li měřit) dle odborného posouzení.

Matějka

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.