V první řadě si pohlídejte termín pro uplatnění reklamace vyúčtování. Ten musíte dodržet, jinak se tím nebude nikdo zabývat.
Pak si vezměte vyúčtování z více předchozích období a porovnáním zjistíte co se změnilo. Srovnejte pro celou domovní jednotku fakturované částky za dodávku vody (v členění na studenou a teplou v m3 a Kč) a částky za teplo (v členění teplo k ohřevu teplé vody + teplo na topení, v GJ a Kč).
Pokud zde nenajdete velké rozdíly (řekněme přesahující plus minus 10 procent), pak spotřeba domu (správně "zúčtovací jednotky" se nijak zásadně nezměnila a chyba bude v bytě.
- Možná vadný bytový vodoměr teplé vody?
- Protékání teplé vody do studené větve přes porušenou pákovou baterii, nebo přes rozdvojku na pračce?
- Únik teplé i studené vody?
To, co popisujete, by mohlo odpovídat vadnému patnímu (fakturačnímu) vodoměru (teplé) vody, nebo vadnému měřiči ohřevu vody v předávací stanici; v tom případě by se částky za vodu a teplo nepřiměřeně zvedly všem bytům a rozúčtovatel by měl z vlastní iniciativy hledat příčinu rozdílu vůči minulému období.
Poslední komentáře