Také si nejsem jistý, co se od navržené úpravy sleduje.
Jako vlastníka, mě zajímá:
- 1– zda daná složka se hradí z dlouhodobé zálohy – často neformálně označené „fond oprav“ a není předmětem ročního vyúčtování;
- 2– nebo je předepsána zálohami podobně jako služby a je předmětem ročního vyúčtování.
To má vliv na faktickou výši příspěvků na správu domu,
Dále – pokud vím, rozdělení služby vs správa donu není přesně nikde definováno. Je zřejmě pravda, že varianta 2 dle charakteru oné „složky“ nemusí mít přímou oporu v zákoně, ale nemyslím že je tento přístup s ním v rozporu.
Z hlediska přehlednosti v tom nevidím zásadní rozdíl, v druhé variantě spatřuji výhodu, že FO se více blíží své podstatě (s výhradou, že Fond Oprav je defacto vymyšlený pojem), protože může být očištěn od poplatků, které nesouvisí s opravami a investicemi.
Druhým samostatným tématem je, jak se rozpočítávají náklady mezi vlastníky, ale to obecně vzato nemusí být spjato s tím, jestli je to služba nebo příspěvek na správu domu.
G.X.
Poslední komentáře