- Anonymous: „Převedl jsem byt na syna v domnění, že na něj přešla všechna práva a povinnosti, že podle obč. zák. § 1186 nebude na mne děláno vyúčtování.“
Nepřečetl jste si zákon, viďte. Nikde v občanském zákoníku není uvedeno, že by na nabyvatele „přešla všechna práva a povinnosti“. To jste si vymyslel.
- Podle 2013/67/§2/§2/1/b/2 platí, že pro účely tohoto zákona se rozumí příjemcem služeb vlastník jednotky.
- Vy jste byl nepochybně vlastníkem jednotky a tedy jste byl i příjemcem služeb. Ze stejného důvodu byl příjemcem služeb nabyvatel jednotky.
- Podle 2013/67/§7/1 platí, že skutečnou výši nákladů a záloh za jednotlivé služby vyúčtuje poskytovatel služeb příjemci služeb vždy za zúčtovací období a vyúčtování doručí příjemci služeb nejpozději do 4 měsíců od skončení zúčtovacího období.
Při tom platí, že pojem „příjemce služeb“ se vztahuje na právní postavení každé osoby přijímající služby ve zúčtovacím období. Byli tedy v roce 2023 dva příjemci služeb. Je také naprosto bezvýznamné, zda příjemce služeb je příjemcem po část zúčtovacího období, nebo po celé zúčtovací období. Jako příjemci služeb Vám vzniklo zákonné právo na doručení vyúčtování, a zároveň máte zákonnou povinnost provést vzájemné finanční vyrovnání s poskytovatelem služeb.
Zcela jiná je otázka osudu případných Vašich dluhů, které existovaly v okamžiku změny vlastníka jednotky a které jste měl nebo mohl zjistit (z potvrzení nebo jinak). Zákonný přechod těchto dluhů na nabyvatele jednotky je stanoven v 2012/89/1186/2.
Nevím co míníte „reklamací“. Tento pojem se vyskytuje v zákoně č. 634/1992 o ochraně spotřebitele, a ten se ovšem nevztahuje na poskytování služeb. Na jakousi „reklamaci“ Vám nemusí nikdo odpovědět. Jako příjemce služeb jste měl právo podle 2013/67/§8/2 předložit poskytovateli služeb námitky ke způsobu a obsahu vyúčtování, a to do 30 dnů od doručení vyúčtování.
Justitianus
Poslední komentáře