Vložil Justitianus, 15. Březen 2022 - 18:11

O žádné tvrzené povinnosti se nebavím. Bavíme se zde o povinnosti uložené ustanovením § 8 odst. 2 zákona č. 67/2013 Sb.. Právní norma obsažená v celostátně účinném právním předpisu není totéž co nějaké subjektivní „tvrzení“.

Zákon ukládá dvě synallagmatické povinnosti: povinnost příjemce podat námitku, jestliže vyúčtování nepovažuje za řádné; a povinnost poskytovatele vypořádat námitky (tedy doručit opravené vyúčtování, pokud námitka bude uznána). Nesplnění obou povinností je sankcionováno vzájemnými pokutami.

Což je logické: jestliže příjemce služeb nenamítne neřádné vyúčtování, pak poskytovatel služeb nebude mít zpětnou vazbu a nebude ničím nucen to vyúčtování do 30 dnů opravit. To je stejné jako když si pořídíte auto, ale nereklamujete závadu a necháte marně uplynout záruční dobu. Pak máte smolíka. A pročpak asi za sklem u pokladen bývají tyhle cedulky?

    Přepočítejte si vrácené peníze ihned. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

Představte si vlastníka, který obdrží neřádné vyúčtování, nepodá námitku, schválně si počká na samý konec tříleté promlčecí doby, a pak uplatní pokutu za 1000 dnů prodlení = 50000 Kč. SVJ vůči němu může také uplatnit pokutu za 1000 dnů, protože ani on nesplnil svou zákonem uloženou povinnost. Tedy to prodlení způsobil on. Rozdíl vzájemných protižalob bude

    50000 Kč – 50000 Kč = 0.00 Kč

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.