Huberte, nesouhlasím. Celý výpočet je na úrovni základní školy (sčítání, odčítání, násobení, dělení). Ovšem ani na základce, ani na střední škole se nevyučuje porozumění právním předpisům. Podle toho to pak vypadá (i v parlamentu a ve vládě). Pokud snad někdo nerozumí algoritmu který je uveden v zákoně č. 67/2013 Sb., uvádím to zde.
010 | Zjistit náklad na poskytování služby |
020 | Rozdělit náklad na základní a spotřební složku |
030 | Rozdělit základní složku podle ZPP |
040 | Rozdělit spotřební složku s použitím koeficientů a výpočtové metody |
050 | Kontrola: Došlo k překročení přípustných rozdílů? ANO = jdi na 060 NE = jdi na 080 |
060 | Upravit výpočtovou metodu |
070 | Jdi na 040 |
080 | Vytisknout a doručit vyúčtování |
090 | Konec |
Z algoritmu je dobře vidět, že při postupu podle zákona se úprava výpočtové metody týká pouze rozdělení spotřební složky (program se vrací zpět na krok 040 dokud není dosaženo přípustných rozdílů). Netýká se to konstantních vstupních údajů, se kterými není povoleno dodatečně „kouzlit“. Těmito konstantními vstupními údaji jsou:
- poměr základní a spotřební složky,
- započitatelné podlahové plochy (ZPP),
- hodnoty všech použitých koeficientů.
Už jsem napsal, že změna konstantních vstupních údajů by byla změnou způsobu rozúčtování. Takovou změnu by bylo nutné uskutečnit před zahájením zúčtovacího období, ve kterém se mají změněné údaje použít. Takto jsem odpověděl tazatelce. Pokud máte také něco k věci, rád si to přečtu.
Justitianus
Poslední komentáře