Kláro, Váš dotaz je nesrozumitelný. A nejen proto, že neexistuje žádný „fond oprav“. Nenapsala jste nám zda už bylo skončeno dědické řízení a zda jste v katastru zapsána jako spoluvlastník bytové jednotky. Od toho se odvíjí vše ostatní.
☀ Právnické osobě se doručuje na adresu jejího sídla. Nepotřebujete tedy k ničemu „kontakt na někoho v SVJ“. Potřebujete zjistit přesný název a adresu sídla SVJ. To najdete například v rejstříku SVJ, nebo v ARES.
☀ Pokud jsou v katastru už zapsáni noví spoluvlastníci bytu, pak postup je jednoznačný. Spoluvlastníci bytu si mezi sebou určí společného zástupce (nejlépe písemně), který bude uplatňovat práva vlastníka jednotky vůči SVJ (§ 1185 odst. 2). Sdělíte SVJ (písemně s doručenkou) nabytí jednotky a další zákonem požadované informace (zejména přenechání bytu k užívání osobě odlišné od vlastníka bytu podle § 1177, případně změnu v počtu osob rozhodných pro rozúčtování služeb). Na základě toho by SVJ mělo vlastníkovi bytu vystavit a doručit (na adresu společného zástupce) předpis plateb na správu domu a předpis záloh na služby spojené s užíváním bytu. Teprve pak začnou noví spoluvlastníci platit.
Způsob doručování vlastníkům jednotek může být upraven ve stanovách SVJ. Přečtěte si je pozorně. V nich najdete i další povinnosti členů SVJ.
☀ Povinnost hradit na účet SVJ nemá naprosto nic společného s tím zda bylo či nebylo zrušeno nějaké SIPO. Zavedená služba SIPO na jméno zůstavitele se zruší na poště; je třeba předložit úmrtní list.
Poznámka:
Prostředky na bankovním účtu zůstavitele měly být součástí dědictví.
Během dědického řízení je účet stále veden na zůstavitele a banka
i nadále provádí všechny trvalé platby i příkazy k inkasu, včetně
SIPO (samozřejmě pokud na účtu je dostatek prostředků). Změnit to může
jedině žijící disponent (pokud jej vlastník účtu ustanovil), osoba
pověřená správou pozůstalosti, nebo určený dědic (po skončení
dědického řízení).
Justitianus
Poslední komentáře