Pane Holoubku, nechal jste se zmást informacemi, které šíří PRE. Oni vystupují ve dvou zcela odlišných rolích:
- PRE jako distributor elektrické energie: stará se o své vedení k hlavním pojistkám na patě domu, a pak už jen o bytové elektroměry, přepínače HDO a propojení v rozvodné skříni konečného zákazníka (nainstalují a zaplombují).
- PRE jako soukromý subjekt, který na objednávku vlastníka/správce vnitřního domovního rozvodu opravuje, kontroluje, reviduje a předělává tento vnitřní rozvod a případně vystavuje potvrzení/revizní zprávu pro distributora/dodavatele (1) o tom, že vnitřní rozvod je dostatečně dimenzovaný a odpovídá normám.
Vy jste nepochopil jak to funguje, asi i proto, že na stránkách PRE je to popsáno zmateně a nepřesně.
- Napřed si PRE na základě Vaší žádosti ověřuje zda rozvodná soustava a vedení až k hlavní pojistkové skříni domu umožňuje instalovat zvýšený příkon pro byty. To mají v všechno v počítači.
- Pokud zjistí, že je to technicky možné, máte zelenou k tomu abyste udělal Vaši část domácího úkolu: sehnat si papír s razítkem (potvrzení) že vnitřní domovní rozvod (neměřená část) je v pořádku a že snese požadovaný zvýšený příkon. Tyto dráty obhospodařuje SVJ. K tomu je možno objednat kteréhokoliv elektrikáře, který podle projektu provede zesílení vnitřního vedení a pak k tomu revizní technik dá kulaté razítko (revizní zpráva). Samozřejmě elektrikář ani revizák nemusí být od PRE.
- PRE pak vyšle technika, který zapojí v bytové rozvodné skříni nový elektroměr a zaplombuje.
Váš problém je, že jste vynechal druhou fázi a pletete si PRE – distributora s PRE – soukromým poskytovatelem elektrikářských služeb a prací. Oni dělají obojí nezávisle na sobě a dovedou to rozlišit.
Dobře to má na svém webu popsáno ČEZ Distribuce: https://www.cezdistribuce.cz/…h-zarizeni-1. Viz odkazy „TYPICKÉ PŘÍPADY VYŽADUJÍCÍ PŘEDLOŽENÍ ZPRÁVY O REVIZI / POTVRZENÍ“ a „TYPICKÉ PŘÍPADY NEVYŽADUJÍCÍ PŘEDLOŽENÍ ZPRÁVY O REVIZI / POTVRZENÍ“.
Justitianus
Poslední komentáře