Zřejmě vnímáme platnost přechodného opatření každý jinak.Já ho chápu, tak že SVJ, která si dala do svých stanov jiné přispívání než ( většinou podle velikosti podílu na společných částech domu a pozemku) je uvedeno v PV se od 1.7.2020 nemusí obávat žádných zpětných sankcí. Od tohoto data však musí mít jiný způsob přispívání než podle velikosti podílu na společných částech řádně upraven v PV.
viz.Důvodová zpráva k novele NOZ
v prohlášení může být stanoven jiný poměr výše příspěvků, případně podrobnější členění příspěvku, pokud tak rozhodne původce prohlášení nebo pokud se dohodnou vlastníci jednotek na změně prohlášení. Pokud k jinému rozhodnutí nedojde, bude v prohlášení uvedeno pravidlo podle § 1180.
Je třeba vycházet z toho, že účelem a smyslem příspěvku na správu domu a pozemku je pokrýt běžnou potřebu během roku a současně kumulovat finanční prostředky na opravy, modernizace a rekonstrukce, které vyvstanou v budoucnu, nicméně na jejichž vzniku se užíváním podílí každý vlastník jednotky v průběhu času. Z tohoto pohledu se jeví jako účelnější upravit v § 1180 pouze povinnost vlastníka přispívat na správu domu a pozemku podle velikosti podílu na společných částech a umožnit jeho jinou úpravu v prohlášení.
konec citace
Podotýkám, že pouhou změnou stanov nelze změnit PV.Ktomu je potřeba postupovat dle § 1169/89/2012 Sb.,
Přeji Vám hezký zbytek dne.JaVa
Poslední komentáře