Administrativní náročnost správy prostoru 20 m2 (typické garážové stání 4×5m) je úplně stejná, jako bytu 70 m2. Pokud je takovýto prostor veden administrativně jako jednotka, je třeba připravit předpis s jednotlivými položkami a na tento předpis párovat došlé platby. A v případě, že jsou v předpise zálohy, následně pak udělat vyúčtování těchto zálohových plateb. To je úplně stejná práce jak pro byt 70m2, tak i pro sklepní kóji 2m2 nebo garážové stání 20m2. Z tohoto důvodu je platba správci za tuto jednotku stejná, jako za jiné jednotky. V tom potíž není.
Háček je jenom v tom, zda se striktně držet zákona a jednotku garáže se 150 garážovými stáními vést jako jednu jednotku s jedním předpisem a jednou měsíční platbou, nebo volněji jako 150 samostatných jednotek se 150 předpisy a 150 měsíčními platbami.
A je třeba zohlednit i časové hledisko. Na začátku sice může platit, že jeden vlastník má byt + garážové stání, ale v průběhu let dojde k prodeji garážového stání (přesněji podílu na jednotce garáže) a množina vlastníků bytů a garážových stání nebude totožná. A opravdu považuji za nereálné, aby se kromě SVJ v domě kvůli jednotce garáže udělalo jakési sdružení spoluvlastníků jednotky garáže s jedním! zástupcem vůči SVJ.
Poslední komentáře