Technicky máte pravdu, ale v praxi to bude záležet na více okolnostech. Pokud byste opravdu poplatek počítal na jednotku garáže jen jednou (dle striktního výkladu zákona), tak byste zároveň i veškerou administrativu spojenou s jednotkou měl dělat pouze jednou. Takže jen jedno vyúčtování a ať si ho spoluvlastníci jednotky garáže dále rozdělí mezi sebou. Dále byste musel přijímat a párovat jen jednu platbu a ať si spoluvlastníci jednotky garáže mezi sebou peníze vybírají, jak chtějí. Při hlasování byste musel komunikovat pouze se zástupcem spoluvlastníků jednotky garáže atd.
Domnívám se, že v tomto případě je vhodnější jednotku garáže vnímat jako samostatné jednotky garážových stání a sklepů a vyjít tak spoluvlastníkům této jednotky s administrativou vstříc. A samozřejmě si tuto administrativu nechat zaplatit.
Myslím si, že v praxi je nereálné, aby kromě SVJ v domě existovalo ještě jakési sdružení spoluvlastníků jednotky garáže, které by si muselo vést prakticky celou administrativu stejnou jako SVJ (evidence předpisů a plateb, vyúčtování zálohových plateb …) zvlášť.
Navrhované řešení proto považuji za velmi praktické.
Poslední komentáře