Zděšený člene opět demagogicky matete
Finální formulace § 1182 naopak upřesnila, že vlastník jednotky umožní osobě odpovědné za správu ověření a to popřípadě i přístupem do bytu. Chápetete to. Je tam natvrdo, že Umožní osobě odpovědné za správu přístup do bytu.
To je zásadní změna proti současnému znění § 1182, ve kterém se hovoří pouze o umožnění přístupu do bytu pro ověření (není zde vyloženě uvedeno, že osobě odpovědné za správu), čehož jste vy a jiní zneužili ke kategorickému tvrzení, že osobě odpovědné za správu se přístup umožnit nemusí a že umožnění přístupu do bytu se týká pouze státního orgánu.
Jasně je to popsáno i v DZ k § 1182:
„Podle odstavce 2 je vlastník jednotky během provádění stavebních úprav povinen umožnit osobě odpovědné za správu domu na základě její předchozí výzvy ověření, že stavební úpravy neohrožují, nepoškozují nebo nemění společné části, a to například předložením stavební dokumentace, je- li stavebními předpisy vyžadována [srov. § 7 písm. d)nařízení vlády č. 366/2013 Sb., o úpravě některých záležitostí souvisejících s bytovým spoluvlastnictvím – dále jen „nařízení vlády č. 366/2013 Sb.“].Případně je vlastník povinen na základě přechozí výzvy osoby odpovědné za správu domu umožnit jí i přístup do bytu za účelem tohoto ověření.Osoba odpovědná za správu domu má toto právo na ověření i v případě, že vlastník jednotky nesplnil oznamovací povinnost podle odstavce 1. Osobě odpovědné za správu domu a pozemku však nesvědčí neomezené právo přístupu do bytu vlastníka, ale toto právo má pouze v případě ověření dopadů stavebních úprav bytu na společné části (viz návětí). Dané pravidlo je dále rozvedeno v § 7 písm. d)nařízení vlády č.366/2013 Sb.“
Poslední komentáře