Bylo by dobré si to ve Stanovách trochu zjednodušit a především jednoznačně určit v pravidlech o rozúčtování nákladů postup:
1. Shromáždění vlastníků schvaluje:
- na návrh výboru rozpočet SVJ
- předpis dlouhodobé zálohy na správu domu a pozemku (lidově označovaný FO). U nás máme tuto zálohu stanovenou již 15 let ve výši Kč 21,–/m2 podlahové plochy bytu
Tato dlouhodobá záloha se s vlastníky bytů nevyúčtovává, ale její čerpání je předmětem rozpočtu a jeho hodnocení (např. splátka úvěru, větší rekonstrukce, revize atp.)
2. výbor stanovuje individuální výši té části předpisu, která se vyúčtovává. Předpis vychází z částek nasmlouvaných s dodavateli služeb a předchozích závazku schválených Shromážděním vlastníků v poměru k individuálnímu čerpání za minulé období, podle pravidel rozúčtování nákladů:
- záloh na správu domu a pozemku (drobná údržba, odměny výboru, pojištění, administrativní náklady, atp.
- záloh na úhradu služeb spojených s užíváním bytu (teplo, dodávky SV a ohřev TV, elektřina společných prostor, správa a provoz výtahu, úklid společných prostor, rozúčtovací služba atp.)
Odpovědný výbor si své rozhodnutí o výši těchto záloh na další rok nechá potvrdit shromážděním vlastníků. Vždycky se najde někdo, kdo má demagogické připomínky. Ještě se nám nestalo, že by výboru v tomto směru Shromáždění rozhodnutí o zálohách zrušilo. Platí, že individuální zálohy stanovené výborem jste povinni platit. U nesouhlasu s vyúčtováním to je o něčem jiném.
Mějte se Jirka.
Poslední komentáře