Na jakém účtu účtovat dezinsekci, havarijní dispečink, revize, výtahy
Jsme SVJ vzniklé r. 2000.
Kam řadit
- dezinsekci, deratizaci
- havarijní dispečink (=urgentní havarijní zásah voda, topení, plyn, elektro)
- revize, prohlídky, kontroly, inspekce
Jsou to náklady údržby společných částí (§ 1180 odst. 1) nebo náklady vlastní správní činnosti (§ 1180 odst. 2)?
Účtovali byste tyto náklady na syntetický účet 511 nebo 518?
Studuji účetní závěrku za r. 2016. Naše účetní tyto náklady šoupla na 518.
Je možné náklady
- odborné zkoušky výtahů
- drobné opravy výtahů, výměna dílů výtahů
- servis výtahů (=dispečink zajišťující chod výtahů 24 hod denně, opravy závad, vyprošťování)
dávat do služeb dle § 1181? Zatím všechny tyto náklady pokrýváme z příspěvků na správu (účetní je šoupla na účet 511), ale uvažujeme o zavedení nové služby „Výtah“ a přesunu těchto nákladů do služby „Výtah“ s tím, že vlastníci z přízemí nebudou zálohu na výtah platit. Jeví se nám to spravedlivější, ale dovoluje zákon tyto náklady přesunout do služeb?
Problém je, že nemáme samostatný elektroměr, čili elektřina výtahů a osvětlení je službou „Společná elektřina“. Čili náklady na elektřinu by do služby „Výtah“ vůbec nešly.
Výtahy máme 4 a roční náklad činí cca 60 tis. Kč.
Poslední komentáře