Lze posunout termín vyúčtování?

Vložil Martin R. (bez ověření), 2. Květen 2017 - 9:41 ::

Ještě jsme nedostali vyúčtování, správcovská firma vysvětluje, že reklamovali fakturu od teplárny, protože loni změnili způsob tvorby ceny z jednosložkové na dvousložkovou, aniž by se uzavíral dodatek ke smlouvě, teplárna říká, že jsme souhlasili konkludentně, resp. jsme neodstoupili od smlouvy, a že oni mohou změnu pouze oznámit. (Je to složitá problematika, které ne úplně rozumíme a toto necháváme na správci.) Vlastníci ale už volají a ptají se, kdy vyúčtování dostanou. Vím, že zákon říká „do 4 měsíců“, což je v našem případě do konce dubna. Správce říká, že za mimořádných okolností lze termín posunout, ale nevím, zda je reklamace jedné z faktur od dodavatele takovou událostí? Jak se k tomu máme jako výbor postavit? Máme čekat na vyřízení reklamace? Protože z toho, co jsem pochopil, teplárna neustoupí a už angažovali právníky, problém se týká celého okresu, vím, že reklamovali všichni místní správci i družstva, nejenom ten náš. Vyúčtování posílají pozdě všichni, což ale nevím, zda nás má jako výbor uklidnit, protože za naše SVJ neseme odpovědnost my a ostatní SVJ a družstva z okresu nemůžu řešit. Nebo máme říct správci, ať vystaví vyúčtování na podkladě faktury, jak ji teplárna poslala a dát pokyn ať to neřeší?

Zákon zní:

§ 7 Vyúčtování a splatnost přeplatků a nedoplatků

(1) Není-li jiným právním předpisem stanoveno jinak, skutečnou výši nákladů a záloh za jednotlivé služby vyúčtuje poskytovatel služeb příjemci služeb vždy za zúčtovací období a vyúčtování doručí příjemci služeb nejpozději do 4 měsíců od skončení zúčtovacího období.

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.