Vložil TN (bez ověření), 23. Listopad 2016 - 21:13

Podle starých vzorových stanov, které asi používala většina SVJ (a dost možná dosud používá, pokud je ještě nepřizpůsobilo NOZu) platilo, že pozvánka musí být „doručena 15 dní přede dnem konání schůze“. Někteří statutáři měli problém s pochopením pojmu „doručena“ a mysleli si, že se pojmem „doručit“ myslí „zaslat“ a tupě zasílali pozvánky poslední den lhůty (tj. datum konání minus 15 dní) v domnění, že je stanovám učiněno zadost.

Realita:

Viděl jsem rozsudek krajského (prvoinstančního) soudu, který zamítl žalobu na neplatnost usnesení přijatých shromážděním, kdy se žalobce domáhal zrušení z důvodu, že mu pozvánka byla doručena pozdě (pokud si to dobře pamatuju, tak 10 dní před konáním). Soud argumentoval, že vlastník se na schůzi dostavil a že se tedy zúčastnil. žalobce argumentoval i tím, že podklady nebyly přiloženy k pozvánce a že na pozvánce byla uvedena pouze nic neříkající poznámka, že s „podklady k jednání se lze po předchozí domluvě seznámit u výboru“, žalobce argumentoval, že výbor nemá žádné úřední hodiny, SVJ nemá kancelář (veškerou agendu vykonával operativní správce) a že bylo málo času do podkladů nahlédnout a rozumně se s nimi seznámit. V žalobě ještě argumentoval, že bodů na jednání bylo „mnoho“.

Tím chci říct, že samotný fakt, že byla pozvánka doručena pozdě, pravděpodobně k vyhovění žalobě nestačí.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.