V listopadu chcete projednávat účetní závěrku za minulý rok, přitom vyúčtování služeb musí být vlastníkům předloženo do 4 měsíců po skončení roku a vlastníci mají právo 30 do dnů od předložení rozúčtování nákladů reklamovat. Aby šlo něco reklamovat, musí být známa účetní závěrka! U nás než začneme vyplácet přeplatky a vybírat nedoplatky z rozúčtování nákladů, tak musíme mít schválenou správnost účetní závěrky! Paradoxem je, že za správnost závěrky neodpovídá mandatář, který vede účetnictví SVJ, ale výbor SVJ, tak pokladník vede paralelně v Excelu evidenci faktur za teplo a i jiné položky, aby mohl namátkově ověřit správnost závěrky a rozúčtování nákladů kontrolovat. (Pokud se nedělají opravy domu, tak největší položkou v domě jsou u nás náklady na teplo.) Též případnou úpravu záloh na příspěvky je vhodné dělat co nejdříve po skončení roku a vy to budete dělat s ročním skluzem? K čemu budete schvalovat rozpočet na rok 2016? Než ho schválíte, rok 2016 bude u konce! Pokud se dramaticky nemění ceny, tak rozpočet zůstává stejný, jen je třeba informovat shromáždění o akcích, plánovaných na daný rok a nechat si schválit finanční rámec, ve kterém se náklady na akce budou pohybovat. V listopadu se dají snad už jen schvalovat změny v rozúčtování nákladů na příští rok, podle kterých rozúčtujete náklady v roce 2018 za rok 2017, ale vy se budete teprve hrabat v roce 2015. Shromáždění s takovým programem je čistý formalismus, aby se vlk nažral a konalo se jedno shromáždění za rok.
Poslední komentáře