Jsme malé SVJ, fungujeme zatím bez velkých problémů (to neříkám, že nejsou žádné, ale vždy se to vyřeší), během roku žádný z vlastníků neprojevuje zájem o chod SVJ, jednou až dvakrát (dle potřeby) se svolává shromáždění. Jsem ve výboru třetí rok a zavedla jsem systém, že na shromáždění, kde se schvaluje účetní závěrka (vlastníkům je umožněno se s ní předem seznámit) zpracuji do exelovské tabulky všechny pohyby na účtu s rozdělením na příjmy jež jsou především od vlastníků, výdaje dle účelu úhrady (teplo, enektřina, správce, právní služby, opravy atd.) a tu předložíme vlastníkům (kdo má zájem, obdrží jeden výtisk). Dále nám správce zpracovává měsíčně přehled o účtování – pohyby na účtech. Ten poslední za období leden-prosinec předkládáme vlastníkům rovněž. Dřívější výbor to tak nedělal a pořád se něco řešilo. Teď to dostanou do ruky, mohou se zeptat přímo na shromáždění, je-li jim něco nejasného. Tak lze předejít případným problémům, že neví, jak se ve společenství hospodaří.
Poslední komentáře