V normálních SVJ se vlastníkům vydávají předpisy plateb ve kterých se se mj. uvádí zálohy na jednotlivé služby a také příspěvky na správu domu(někde rozdělené na krátkodobé a dlouhodobé a také splátka ze které pak SVJ splácí úvěr – zejména když někteří vlastníci zaplatili svůj závazek najednou a na splácení úvěru se pak samozřejmě nepodílí). To vše je sečteno do jedné částky, kterou vlastníci měsíčně platí na účet SVJ (=jedna velká hromádka). Účetní pak tyto částky dle vnitřních pravidel rozklíčuje a účtuje na odpovídající účty (hromádky). Z těchto údajů se pak po zaúčtování nákladů tvoří vyúčtování (rozúčtování) účetní závěrka a pod. No a je možné v určitých cyklech získávat operativní informace o stavu (např. kolik má kdo „naspořeno“ :-) a jak na tom SVJ je.
Poslední komentáře