Vložil Hanka7, 3. Květen 2016 - 18:27

Vyúčtování by se mělo asi nazvat "Vyúčtování zálohového příspěvku na správu domu a záloh na služby, spojené s užíváním jednotek. Ani se to nevejde na jeden řádek. V každém případě je platba předpisu příspěvku a záloh složena ze čtyř částí, a tyto čtyři části by také měly být vyúčtovány:

  1. záloha na příspěvek na správu domu a pozemku, tj. na:
    1. vlastní správní činnost – rozpočítáno na jednotku
    2. správu domu a pozemku (pojištění, údržba, revize, rež. nákl. atd) – rozpočítáno podle podílu na společných částech domu (pokud se všichni vlastníci nedohodnou na jiném způsobu)
  2. záloha na služby spojené s provozem domu (úklid, výtah, odpad, spol. el. apod.), rozpočítáno dle usnesení shromáždění nebo podle podílu na spol. částech, nebo podle zákona 67/2013 Sb. na osoby. Rozhodnutí o způsobu vyúčtování těchto služeb je v působnosti shromáždění, které si ho upraví hlasováním. Nejvhodnější je upravit rozúčtování ve Stanovách.
  3. záloha na služby spojené s užíváním jednotky
    1. vodné a stočné (podle spotřeby, ev. jiným způsobem tam, kde nejsou vodoměry – osoby)
    2. TUV – voda a ohřev – podle vyhlášky
    3. teplo – podle vyhlášky

Tyto tři části se vyúčtují a vypořádají se všemi vlastníky v domě.

  1. údaj o dlouhodobé záloze – tvorbě a čerpání – ta se vyúčtuje, ale nespotřebovaný zůstatek se nevypořádává, převádí se do dalšího roku (pokud se shromáždění neusneslo jinak). Hanka

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.