Evo,
ve Vašem případě se ale přeci nejedná o „neplacení nájmu“. Je to pouze rozdíl mezi ročním součtem uhrazených záloh konkrétním vlastníkem za služby spojené s užíváním bytu a společných částí domu a skutečnými náklady vynaloženými na tyto služby/byt/rok.
Navíc, pokud vznikne nedoplatek, je to, podle mého názoru, především chyba výboru SVJ, popř. externího správce, který je tím pověřen, nikoliv vlastníka. Zřejmě byly chybně stanoveny zálohy. Popř. mohou v průběhu roku nastat změny v užívání bytu, které se aktuálně v úpravě záloh nezohlední, ale při konečném vyúčtování se projeví – např. se narodí v polovině roku dvojčata a hned dojde k vyšší spotřebě vody :-).
Můj názor je, že Váš „pán“ by mohl spíše upozornit Vás, abyste zjednala nápravu ve stanovení záloh. V případě tak malého počtu bytů je stanovit odpovídající zálohy myslím snadné.
Co se týká předání dokladů o vyúčtování: myslím konkrétní doklady nepředkládat. Pokud si někdo chce zkontrolovat vyúčtování, samozřejmě, se všemi potřebnými doklady seznámit. Opět, u tak malého SVJ je velmi snadné.
To ale asi není případ „pána“ – doporučuji, abyste mu vysvětlila, o co se vlastně u nedoplatků jedná a že nápravu zjednáte :-)
Tak bych postupovala já.
Pavla
Poslední komentáře