Pokud by rejstříkový soud požadoval nesmysly, lze se samozřejmě bránit.
Jde ovšem o spíše teoretický problém. SVJ(2000) by mělo dodržet zejména co mu ukládá NOZ (§ 118 až § 206) a zákon o veřejných rejstřících, a to je: mít ve stanovách uvedenou adresu sídla, uvést ve stanovách počet členů statutárního orgánu, napsat jakým způsobem právnickou osobu zastupují, vyjmenovat další orgány právnické osoby a počty jejich členů.
Poměrně důležitá informace je zda se statutární orgán volí najednou na volební období pevné délky, nebo zda každému členovi plyne jeho volební období samostatně od okamžiku kdy se ujal funkce.
Když budeme hooooodně přísní, měly by stanovy určovat také jakým způsobem jsou obsazována místa v orgánech právnické osoby (automatická rotace, seniorita, losování, jmenování, volba, …)
Nu, a prakticky jediná další povinnost SVJ je změnit znění stanov pokud
v nich je uvedeno, že SVJ jedná svým výborem. Podle NOZ to po novu musí
být formulováno „členové výboru právnickou osobu
zastupují“.
-----------------------------------------------------------------------
Podotýkám, že část z toho jsou čistě formální změny vynucené zákonem, a ty je oprávněn provést statutární orgán zcela samostatně, bez schvalování shromážděním.
K tomuto výkladu existuje již judikatura pro právnické osoby podle ZOK, ale jsem líný to teď hledat.
Příklad: Představme si, že ve stanovách SVJ chybí adresa sídla. Kvůli takové pitomosti nemusí SVJ svolávat shromáždění! Prostě se to do stanov připíše. Totéž platí pro počet členů statutárního orgánu: ve výboru je jich pět, takže se do stanov přidá věta „Výbor má pět členů“.
lake
Poslední komentáře